قدس آنلاین: رييس پليس راه استان اصفهان با اشاره به افزايش برخورد با تخلفات سرعت در جاده‌هاي استان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون با ۴۸۸ هزار تخلف سرعت برخورد كرديم كه اين عدد ۱۲ درصد افزايش داشته است.

برخورد پلیس اصفهان با  ۴۸۸ هزار تخلف سرعت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ رضا رضايي در نشستی خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاري، دوربين‌هاي كنترل ترافيك در محورهاي اصفهان- تيران- دامنه، اصفهان- شهركرد، محور قديم اصفهان- تهران و محور اصفهان به سمت ميمه و قورقچي فعال شده است.
وي با بيان اينكه در استان اصفهان بيشترين تصادفات بر اثر خستگي و خواب آلودگي رخ مي‌دهد، تصريح كرد: متاسفانه يكي از مشكلات جاده هاي استان اصفهان، نبود پايش الكترونيكي است كه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته قرار شد در سال جاري 30 هزار كيلومتر از جاده‌هاي كشور به پايش الكترونيكي مجهز شود در همين راستا كريدور شمال به جنوب اصفهان در اولويت قرار دارد.
رييس پليس راه استان اصفهان از توقيف 197 فقره گواهينامه رانندگي با امتياز منفي بالا از ابتداي امسال خبر داد و گفت: در جاده‌هاي استان اصفهان، 38 درصد از تصادفات بر اثر واژگوني خودرو و 46 درصد تك وسيله‌اي رخ مي‌دهد كه اين آمار از ميانگين كشوري بالاتر است.
رييس پليس راه استان اصفهان با بيان اينكه برنامه ما بر اين است كه توقف رانندگان را در طول مسير سفر افزايش دهيم، تصريح كرد: در صدد هستيم كه طرح ايستگاه‌هاي امنيت سلامت را در تمام مدت سال اجرا كنيم تا حداقل اين ايستگاه‌ها در 10 نقطه همواره فعال باشند.

وی با تاكيد بر اينكه جان مردم، خط قرمز ماست، گفت: در حال حاضر در مسيرهاي اصفهان- بهارستان، اصفهان-شاهين‌شهر و محور نجف آباد، ارائه خدمات حمل و نقل عمومي از سوي ناوگان اتوبوسراني درون‌شهري انجام مي‌شود كه اين كار خلاف قانون است.
سرهنگ رضايي افزود: بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون " اخذ جرايم جديد" چنانچه " بر اساس نظر کارشناسان، نقص راه و یا وسیله نقلیه علت وقوع تصادف تشخیص داده شود، خودروساز یا سازمان مربوط باید غرامت و خسارت وارده را پرداخت کنند" .
وي با اشاره به خطرناك و جاده‌اي بودن مسيرهاي مذكور تاكيد كرد: با توجه به نامه‌نگاري‌هاي صورت گرفته با مسوولان اصفهان مبني بر ضرورت واگذاري خدمات جابجايي مسافران از اتوبوسراني بين‌شهري به ناوگان حمل و نقل برون شهري، چنانچه حادثه‌اي در اين مسيرها رخ دهد بدون شك پليس راه، مسوولان مربوطه را مقصر اعلام خواهد كرد.
سرهنگ رضايي با اشاره به اينكه بيش از 35 درصد از تصادفات ما در شعاع 30 كيلومتري شهرها رخ مي‌دهد، خاطرنشان كرد: 26 درصد تصادفات در جاده‌هاي اصفهان بين ساعت 16 تا 20، 45 درصد از ساعت 12 تا 20 و 60 درصد در روز رخ مي‌دهد.
وي تاكيد كرد: خودروهاي سواري 60 درصد از تصادفات را به خود اختصاص مي‌دهند كه در اين ميان پرايد رتبه نخست را دارد و 100 درصد تصادفات اين خودرو، بدون استثنا منجر به فوت است.
رييس پليس راه استان اصفهان تصريح كرد:‌ جالب توجه است كه بيشترين تصادفات در بزرگراه‌هاي استان با 35 درصد و آزادراه‌ها با 13 درصد رخ مي‌دهد.

سرهنگ رضايي گفت: در جاده‌هاي استان اصفهان 130 نقطه حادثه‌خيز وجود دارد كه در برخي مناطق آشكارسازي صورت گرفته و ساير مناطق در حال مرتفع شدن است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.