قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "دوئل آمریکایی" و  "سفر عامل ایدز به تهران"  تا "سردرگمی در  بازار مسکن"

روزنامه "قدس" از حضور 3 وزیر دولت اوباما در سنا برای ارائه نتایج مذاکرات هسته ای خبر داد. این روزنامه در تیتر یک خود از قول "جان کری" نوشت: "تسلیم ایران، رویایی فانتزی است"

روزنامه "رسالت" نیز در تیتری مشابه، در تیتر یک خود می نویسد: "تسلیم شدن ایران خیالی بیش نیست"

"کائنات" هم از "جدل جمهوری خواهان و جان کری برسر توافق" نوشت. تیتر یک این روزنامه به این شرح است: "تسلیم ایران خیال خام است"

این روزنامه همچنین می نویسد: "سناتور کوکر خطاب به جان کری: شما کنگره را در جهان منزوی کردید!"

"رویش ملت" در تیتر یک خود نوشت: "سونامی سنا علیه توافق هسته ای ایران"

روزنامه "همدلی" نیز با تیتر "کری جمهوری خواهان را به توپ بست"، از "ایستادگی کری در برابر سونامی سونا و دفاع از توافق هسته ای با ایران" نوشت.

روزنامه "وطن امروز" نیز تیتر یک خود را به صحبت های جان کری در سنا اختصاص داده است. این روزنامه در تیتر یک خود می نویسد: "با تحریم جدید غیرهسته ای توافق نقض نمی شود"

روزنامه "کیهان" نیز تیتر یکی به این شرح داشت: "چالش اوباما و کنگره، تعقیب یک هدف از دو مسیر"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "اختلاف کاخ سفید و کنگره بر سر فعالیت هسته ای ایران و توافق صورت گرفته، نه راهبردی بلکه تاکتیکی است."

روزنامه "کیهان" همچنان می نویسد: "«واشنگتن پست»، مقامات سابق امنیتی اسرائیل برجام را «توافق خوب» برای اسرائیل می دانند."

تیتر برخی دیگر از روزنامه ها در این خصوص به این شرح می باشد:

قانون: "کری: ایران با تحریم تسلیم نمی شود"

فرهیختگان: "کری: تسلیم ایران خیال خام است"

حمایت: "تسلیم شدن ایران خیالبافی است"

جوان: "تسلیم کردن ایران رویاپردازی است"

عصرایرانیان: "تسلیم ایران تصویری خام است"

روژان: "دیوار کوتاه کنگره مقابل کاخ سفید"

جمهوری اسلامی: "اگر کنگره توافق هسته ای با ایران را رد کند، آمریکا منزوی خواهد شد"

اعتماد: "دوئل امریکایی"

ابتکار: "دلواپسان توافق در سنا"

آفتاب یزد: "سناتور آمریکایی: سرمان کلاه رفت"

آسیا: "دفاع جانانه وزاری باراک اوباما از توافق نهایی با ایران"

***

سرازیر شدن مسئولان اروپایی به تهران

روزنامه "قدس" از فرصت 1000میلیاردی اقتصاد ایران برای قاره سبز گزارش می دهد. در این روزنامه می خوانیم: "سرمایه گذاری خارجی به شرط انتقال دانش فنی"

روزنامه "عصرایرانیان" با بیان اینکه "سفر 2هیات اروپایی دیگر به ایران تایید شد" در تیتر یک خود اینچنین نوشت: "سرازیر شدن مسئولان اروپایی به تهران!"

روزنامه "راه مردم" از آماده باش تولیدکنندگان داخلی برای رقابت با کالاهای خارجی گرازش می دهد. این روزنامه در تیتر یک خود نوشته است: "ارتقاء تولیدات داخلی، با دانش فنی روز دنیا در «پساتحریم»"

از طرف دیگر روزنامه همشهری" با طرح این سئوال که: "تدبیر دولت برای جلوگیری از تبدیل ایران به بازار مصرف شرکت های غربی چیست؟" در تیتر یک خود از "هیجان اروپا برای بازار ایران" نوشت.

روزنامه اقتصادی "آسیا" هم در این خصوص نوشت: "وزیر «کابینه توافق» در قلب اروپا؛ جاده اقتصاد بین الملل ایران دوطرفه شد"

تیتر دو روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است:

اقتصادپویا: "وزیر صنعت معدن و تجارت: علاقه ای به واردات یک طرفه کالا و ماشین آلات از اروپا نداریم"

اخبار صنعت: "مهندس نعمت زاده: علاقه مند به واردات یک طرفه از اروپا نیستیم"

***

کارنامه بازارها؛ ثلث اول 94

با گذشت ۱۰ روز از اعلام پايان مذاكرات هسته‌اي هنوز هم بازارها در ابهام و سردرگمي به سر مي‌برند و هنوز نمي‌دانند چه روندي را بايد در‌پي بگيرند. اين اتفاق در حالي رخ داده كه تا پيش از اين اعلام مي‌شد با تعيين تكليف موضوع هسته‌اي، بازارهاي ايران روند رو به رشد خود را از سرخواهند گرفت.

در همین راستا روزنامه "سیاست روز" با بیان اینکه: "موج سردرگمی به بازار مسکن رسید" در تیتر یک خود نوشت: "سنگ بزرگ علامت نزدن"

روزنامه اقتصادی "تعادل" هم در شماره امروز خود عملکرد اقتصاد کشور در 4ماهه نخست سال94 را بررسی کرد. این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "کارنامه بازارها؛ ثلث اول 94" در این روزنامه می خوانیم: "گزارش‌هاي چندگانه «تعادل» از بازارهاي مختلف نه تنها نشاني از خروج از ركود ندارد بلكه عميق شدن ركود را نشان مي‌دهد."

***

برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی به عصرحجر بازگشته بودیم

روزنامه "سپید" که تنها روزنامه پزشکی ایران است؛ در تیتر یک خود از "جشن هسته ای در همایش ملی سازمان های مردم نهاد سلامت" نوشت. در تیتر یک این روزنامه از قول "روحانی" می خوانیم: "برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی به عصرحجر بازگشته بودیم"

این روزنامه همچنین از قول "وزیر بهداشت" می نویسد: "کوتاهی در حوزه سلامت فاجعه ملی در پی خواهد داشت"

***

جنجال های یک سفر / عامل «ایدز» وارد ایران می شود!

روزنامه "قدس" در ستون "یادداشت" خود به قلم "محمد حسین جعفریان" نوشت: "عامل «ایدز» وارد ایران می شود!" در قسمتی از این یادداشت می خوانیم: "چند دهه پیش یک شرکت فرانسوی به نام «مریو» فرآورده‌های خونی آلوده به بیماری ایدز و هپاتیت را به عنوان محصول پاک و سالم به برخی کشورهای جهان از جمله کشور ما صادر کرد. نتیجه این جنایت در ایران، ابتلای انبوهی از بیماران هموفیلی بود که از این فرآورده‌ها استفاده کرده بودند. پرونده قضایی خونهای آلوده از زمان به جریان افتادن، فراز و فرود بسیاری را گذراند و سرانجام با نگارش رنجنامه پدر دو بیمار هموفیلی که فرزندانش به خاطر مصرف این خونها به ایدز آلوده شده بودند، خطاب به رهبر معظم انقلاب، از سال 1376، به صورت جدی مطرح و در قالب کیفری در قوه قضاییه پیگیری شد.

این جنایت بشری در سالهای زمامداری «لوران فابیوس» در فرانسه رخ داد. او نخست وزیر بود که خونهای آلوده به ویروسهای خطرناک در فرانسه تولید و توزیع شد و انستیتو «مریو» فرانسه این محصولات بشدت آلوده را صادر کرد. گفته می‌شود این خونهای آلوده بی‌آنکه مراحل آزمایش را طی کنند، به دستور نخست وزیر وقت، یعنی همین جناب فابیوس وارد بازار شدند."

"جوان" نیز یادداشتی با عنوان: "فابیوس همه را یاد بیماران هموفیلی می اندازد" دارد. در قسمتی از این یادداشت نیز نوشته شده است:" حدود سه دهه پیش که فابیوس نخست وزیری کشور فرانسه را برعهده داشت، دولت ایران تصمیم می گیرد برای درمان بیماران هموفیلی از یک شرکت فرانسوی محصولات خونی تهیه کند. شرکت فرانسوی نیز محصولاتی را که به ویروس HIV و هپاتیت آلوده بوده به ایران صادر می کند. اولین ایرانیانی که به ایدز مبتلا شدند، بیمارانی بودند که از این محصولات خونی استفاده کردند، حالا فابیوس می خواهد به ایران بیاید."

تیتر دو روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است:

ابتکار: "جنجال های یک سفر"

قانون: "به فرانسه فرصت جبران بدهیم."

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.