در حالی که دولت بحرین در موضعی مداخله جویانه اظهارات اخیر نوری مالکی علیه عربستان را محکوم کرده، دفتر اطلاع رسانی مالکی اعلام کرده که اظهارات اخیر وی عربستان بخشی از مواضعی گسترده‌اش است و اولین و آخرین اظهارات وی نیز نخواهد بود.

تاکید نوری مالکی بر ادامه انتقاد از عربستان

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، دولت بحرین در اقدامی مداخله جویانه ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق علیه عربستان این اظهارات را "غیرمسئولانه" و تجاوز آشکار و اهانت به تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دانست.دولت بحرین این اظهارات را "باطل و ادعاهایی کذب دانست که مخالف تمایل کشورهای شورای همکاری به تقویت روابط خود با عراق است و با نقش عربستان در حمایت از اعراب در زمینه مبارزه با تندروی و تروریسم در تضاد است."

نوری مالکی اخیرا در سخنانی اعلام کرد که عربستان سرمنشأ تروریسم و ریشه تکفیر است.

ریاست جمهوری عراق نیز در واکنش به این مساله اظهارات مالکی را "شخصی" دانسته و اعلام کرده بود که این اظهارات نماینده موضع رسمی عراق نیست.

در همین راستا دفتر اطلاع رسانی مالکی اعلام کرد که اظهارات اخیر وی علیه عربستان بخشی از مواضع گسترده‌ای است که پیشتر در خصوص ریاض اتخاذ شده و اولین و آخرین اظهارات نخواهد بود.

در بیانیه صادره از سوی این دفتر آمده است: موضع مالکی نسبت به عربستان نتیجه تجربه‌ای طولانی و اطلاعات گسترده وی از روابط میان دو کشور است.

در این بیانیه تاکید شده است که به رغم تلاش‌های مالکی برای برقراری روابط عادی میان دوکشور براساس همکاری و احترام متقابل عربستان از این کار ابا کرده و همچنان به روش خود در دشمنی با روند سیاسی عراق ادامه داده است.

در این بیانیه آمده است که نوری مالکی قصد ندارد طرف خاصی را مسئول اظهارات خود بداند و امیدوار است که رهبران سیاسی عراق مواضع خود را در قبال مداخله‌هایی که در عراق می‌شود روشن کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.