وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید بازسازی اقتصاد و روابط خارجی را در اولویت کاری خود قرار داده و توانسته است در این عرصه موفقیت های خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

بازسازی اقتصاد و روابط خارجی در اولویت کاری دولت تدبیر است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، محمود واعظی روز شنبه در شورای اداری استان همدان افزود: این دولت با اعتماد مردمی و رهبر انقلاب وارد کار شده است و به گونه ای حرکت می کند که وارد حاشیه نشود.

وی تاکید کرد: دولت می داند که مشکلات کشور زیاد است و تلاش خود را برای رفع آنها به کار گرفته است.

واعظی اظهار کرد: دولت به دنبال آن است که وحدت ملی همواره در کشور ایجاد و تفرقه ها برداشته شود و به دنبال آن همدلی و آرامش را در کشور ایجاد کرده و قوای سه گانه با هم همراه شوند.

وزیر ارتباطات گفت: اعتقاد ما بر این است که اگر نظام در بهترین مسیر گام بردارد می توان با استفاده از ظرفیتها عقب افتادگیها را با سرعت جبران کرد.

واعظی افزود: دولت راستگویی را سولوحه کار خود قرار داده و در 23 ماه گذشته فضای خوبی در کشور حاکم کرده است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی، ساماندهی و بازسازی سیاست خارجی، کاهش تورم و خروج از رکود از اهداف دولت تدبیر و امید است تصریح کرد: این دولت با وجود تحریم ها و کمبود اعتبارات از وظایف خود کوتاهی نمی کند.



*دولت یازدهم وارث خرابی های گذشته است



وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید در هفته دوم چیت چیان وزیر نفت دولت سابق ابراز کرد که ما به همه پیمانکاران بدهکار هستیم و بقیه وزرا نیز از بدهکاریهای مختلف خود خبر دادند، از طرفی دولت قبل با اجرای طرح مسکن مهر دولت را به همه مردم بدهکار کرد.

واعظی ادامه داد: دولت تلاش کرده تا با استفاده از همه امکانات موجود تورم را از 40 درصد به 15و نیم درصد برساند.

وی با بیان اینکه هنوز به عنوان دولت شرمنده مردم هستیم گفت: باید مشکل اشتغال را حل و معیشت مردم را ساماندهی کنیم که امید است تا پایان سال با استفاده از لایحه خروج از رکود و تصویب 23 آیین نامه خروج از رکود این هدف تا پایان سال محقق شود.

واعظی با بیان اینکه موتور شکوفایی کشور در دست بخش خصوصی است افزود: دولت به دنبال ایجاد زیر ساختها برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت معتقد است در کنار وجود سانتریفیوژ در کشور باید چرخ اقتصاد نیز بچرخد و مساله هسته ای در کشور نیز مربوط به چهار دولت قبل است که در دولت هشتم 22 ماه با مذاکرات مختلف به این موضوع پرداخته شد.

وی اضافه کرد: در دولت نهم و دهم نیز 96 ماه به این مساله پرداخته شد و نتیجه آن تخریب روابط با همسایگان و کشورهای اروپایی بود.

واعظی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده در قبل، نمی توانستند به مذاکرات دست پیدا کنند و نتیجه آن تحمل شش قطعنامه سنگین علیه کشور بود.

وی ادامه داد: تلاش دولت بر این است از طریق تعامل سازنده با حرکت در خطوطی که رهبری ترسیم کرده است استراتژیک برد برد را از آن خود کند و آنچه که به آن کمتر توجه شده است قطعنامه 2231 است .

وی با بیان اینکه اگر مقاومت این مردم نبود هیچ افتخاری نصیب کشور نمی شد ادامه داد: هم اکنون برخی از کشورهای عرب منطقه نگران هستند و عصبانیت رژیم صهیونیستی نشانگر آن است که موفقیت در نتیجه مذاکرات از آن ایران است.

وی اضافه کرد: این پیروزی متعلق به تمام مردم ایران بوده و مختص هیچ جناح و گروهی نیست در حالی که عده ای فکر می کنند اگر پیروزی را مخدوش کنند از آن سود خواهند برد.



* از انتقاد سازنده حمایت می کنیم

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اگر در کشوری انتقاد نباشد آن کشور از نوآوری باز می ماند گفت: انتقاد ها دلسوزانه و برای تخریب دیگران نباشد.

وی اضافه کرد: امروزه برخی برای انتقاد از دولت حرف می زنند که در گذشته حامی تفکرهای دیگر بودند چرا که وقتی شش قطعنامه علیه ایران صادر شد آنها آن را کاغذ پاره عنوان کردند اما این کاغذ پاره ها تحریمهای زیادی به مردم وارد کرد.

وی در بخش دیگری ادامه گفت: شبکه ملی اطلاعات از سیاستهای جدی است که با قوت در حال پیگیری است و افزایش پهنای باند و پرداختن به زیر ساختها نیز از مهمترین اهداف پیش رو است.

وی اظهار کرد: همدان ظرفیت خوبی در بخش گردشگری و مسایل ارتباط جمعی دارد در بخش ارتباطات و فن آوری ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دارد.

وزیر ارتباطات در مورد سایت ماهواره اسدآباد نیز گفت: این مجتمع به عنوان مرکز مدیریت ارتباط و ترافیک کشور می تواند مطرح شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات صبح امروز در آیین افتتاحیه 20 طرح شرکت زیر ساخت و ارتباطات استان همدان نیز حضور یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.