نبیل رجب فعال سیاسی و حقوق دان بحرینی که به تازگی از زندان آزاد شده بر ادامه انتقادهای خود از رژیم آل خلیفه تاکید کرد.

به انتقادهای خود از رژیم آل خلیفه ادامه می دهیم

نبیل رجب در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اظهار داشت: به نوشتن مطالب انتقادآمیز در صفحه شخصی خود در توییتر و مبارزه مسالمت آمیز و دفاع از حقوق بشر ادامه خواهم داد.

وی گفت: زندانیان سیاسی در بحرین باید آزاد شوند تا جو مناسب برای گفت وگو میان دولت و مخالفان و حل وفصل بحران سیاسی جاری در کشور فراهم شود.

بر اساس این گزارش، نبیل رجب بنیانگذار برجسته مرکز حقوق بشر بحرین است که با صراحت از رژیم آل خلیفه انتقاد می کند و به همین دلیل چهار ماه گذشته را در زندان سپری کرد؛ او از آزادی بیان در بحرین دفاع می کند و خواستار تحقق یافتن دمکراسی در این کشور است. 

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند. 

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند. 

بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.