معاون ارزی بانک مرکزی از اتصال بانک های دولتی به سوئیفت همزمان با عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی ها قرار است بانک ها با اجرایی شدن برجام به سوئیفت متصل شوند.

اتصال بانک های دولتی به سوئیفت همزمان با عملیاتی شدن برجام

غلامعلی کامیاب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون تمام بانک های خصوصی به سوئیفت متصل هستند و قرار است بانک های دولتی نیز به آنها اضافه شوند.

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان آنکه بانک های مسکن و کشاورزی نیز هم اکنون امکان استفاده از سوئیفت را دارند، گفت: البته بانک های خصوصی مشمول تحریم نبودند و به همین دلیل می توانستند از سوئیفت بهره مند شود.

کامیاب در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر دریافت خسارت پس از رفع تحریم ها در قبال جلوگیری کردن از امکانات سوئیفت توسط بانک های ایرانی، اظهار داشت: اطلاعات مربوط به این امر پس از عملیاتی شدن برجام مشخص می شود و باید دید که چه مواردی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

یادآور می شود، هم اکنون علاوه بر بانک دی، بانک های سامان، پاسارگاد، پارسیان، خاورمیانه و دو بانک دولتی مسکن و کشاورزی به سامانه سوئیفت متصل هستند.

برخی بانک های ایرانی در سال های گذشته به دلیل تحریم امکان اتصال به سوئیف را نداشتند.

سوئیفت شبکه پیام رسان بین المللی ارتباطات مالی بین بانکی است که ​ارائه خدمات بهتر به مشتریان و تسهیل در امر مبادلات تجاری با سرعت و امکانات بیشتر و دسترسی مستقیم به سامانه های بانکی و کارگزاران مربوط را در سراسر جهان با سرعت بسیار بالا ممکن می سازد و امکان انجام عملیات حسابداری مربوط را به یاری پیام های استاندارد با همان سرعت فراهم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.