مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام بر تولید و صادرات کل ریفرمیت تولیدی این شرکت از سوی شرکتهای صادر کننده ایرانی تاکید کرد.

تمامی ریفرمیت تولیدی پتروشیمی بندر امام صادر می شود

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا امیری با بیان اینکه ریفرمیت تولیدشده در مجتمع پتروشیمی بندر امام بنابر نیاز مشتریان و وضع بازار به صورت خام و یا محصولات آروماتیکی پایین دستی به شرکتهای ایرانی صادرکننده عرضه می شود، گفت: هم اکنون این پتروشیمی ظرفیت تولید روزانه یکهزار و ٥٠٠ تن ریفرمیت را دارد.

وی ادامه داد: ریفرمیت تولید شده در مجتمع پتروشیمی بندر امام بنا به نیاز مشتریان به محصولات پایین دستی آروماتیکی همچون تولوئن، رافینت، بنزن و... بدل می شود.

پیش از این اخباری مبنی بر استفاده از ریفرمیت پتروشیمی بندر امام برای تولید بنزین در کشور منتشر شده بود که اظهارات مدیرعامل این شرکت، این ادعا را منتفی می کند.

در اواخر دهه 1380 که موضوع تحریم بنزین مطرح شد، طرحی ضربتی برای خودکفایی بنزین ارایه شد که براساس آن بخش از ظرفیت واحدهای پتروشیمی برای تولید ریفرمیت های مورد استفاده در بنزین به کار گرفته شد.

هرچند این طرح در آن مقطع زمانی توانست، نیاز کشور به واردات بنزین را کاهش دهد، اما به دلیل آلایندگی بالا مورد انتقاد قرار گرفت به طوری در نهایت تصمیم گرفته شد که استفاده از آنها در تولید بنزین داخل، منتفی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.