عظیمی:  قرعه کشی مرحله مقدماتی رقابتهای جام جهانی روسیه به هم گروهی اسپانیا و ایتالیا رأی داد و هلند و فرانسه هم در یک گروه قرار گرفتند.

دو گروه مرگ در اروپا

 آلمان قهرمان دوره قبلی در گروه راحت‌تری با جمهوری چک قرا گرفته است. اسپانیا قهرمان سال 2010 و ایتالیا قهرمان جام 2006 هر دو مدعی قرار گرفتن در صدر جدول گروه هفتم این رقابتها را در اختیار دارند. این دو تیم با آلبانی، رژیم صهیونیستی، مقدونیه و لیختن اشتاین هم گروه شده‌اند. تنها صدرنشینان گروه‌ها به طور مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و هشت تیم دوم برتر این 9 گروه به پلی اف صعود می‌کنند.

در گروه نخست که به گروه مرگ موسوم است، تیمهای هلند و فرانسه با سوئد، بلغارستان، بلاروس و لوکزمبورگ روبه‌رو خواهند شد.

انگلیس که تنها یک بار در سال 1966 قهرمان جام جهانی شده، ولی در سالهای اخیر به طور متناوب به رقابتهای جام جهانی صعود کرده، در گروه نسبتا آسانی با اسکاتلند، اسلواکی، اسلوونی، لیتوانی و مالت قرار گرفته است.

 هاجسون، مربی این تیم بعد از قرعه‌کشی گفت:«همیشه این احتمال وجود داشته که ما با اسکاتلند یا ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند روبه‌رو شویم. بازی با اسکاتلند واقعاً همه را به وجد می‌آورد و رسانه‌ها هم زیاد به آن اهمیت می‌دهند. به نظرم قرعه خوبی نصیب ما شده و فکر می‌کنم هم اسکاتلند و هم ما از این قرعه خوشحالیم.» قرارداد هاجسون با تیم ملی انگلیس بعد از پایان جام ملتهای سال آینده به پایان می‌رسد و او امیدوار است که مسؤولان فدراسیون فوتبال جزیره شانس دوباره‌ای به او برای هدایت این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه بدهند: «اگر فدراسیون من را بخواهد، واقعاً از ادامه همکاری خوشحال خواهم شد.» آنتونیو کونته، مربی آتزوری هم بعد از هم گروه شدن با اسپانیا گفت: «رویارویی با حریفی همچون اسپانیا انگیزه تیم ملی و کل فوتبال ایتالیا را در مرحله مقدماتی بالا خواهد برد. به هرحال اولین هدف ما در حال حاضر مرحله مقدماتی رقابتهای یورو 2016 است و باید نهایت تلاش خود را برای صعود به این رقابتها به کار ببریم.»

در این مراسم ویلادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همراه با سپ بلاتر رأس ساعت شش عصر به وقت محلی در سالن محل قرعه‌کشی این رقابتها در سن پترزبورگ حاضر شدند. مراسم قرعه‌کشی حدود 2 ساعت به طول انجامید.

بلاتر در سخنانش بار دیگر تأکید کرد که فیفا به رغم درخواست هایی ازسوی برخی از افراد در جهت حمایت از جدایی طلبان اوکراین و شایعاتی که در مورد فساد مالی برخی مقامات فیفا در اهدای میزبانی به روسیه مطرح شده، کاملاً از میزبانی روسیه در سال 2018 حمایت می‌کند. پوتین هم در سخنرانی اش به طور مستقیم به ماجرای رسوایی‌های اخیر اشاره نکرد، ولی حمایتش را از فیفا که از نظر او قربانی کمپین آمریکایی‌ها علیه این سازمان شده ابراز کرد و گفت: «همه می‌بینیم که در فوتبال چه اتفاق هایی در حال رخ دادن هستند، اما ممنون هستم که توجه شما به ورزش معطوف است.»

 

گروه ‏A:‌هلند، فرانسه، سوئد، بلغارستان، بلاروس، لوکزامبورگ

گروه ‏B:‌پرتغال، سوئیس، مجارستان، جزایر فارو، لتونی، آندورا

گروه ‏C: آلمان، جمهوری چک، ایرلند شمالی، نروژ، آذربایجان، سن مارینو

گروه ‏D: ولز، اتریش، صربستان، جمهوری ایرلند، مولداوی، گرجستان

گروه ‏E: رومانی، دانمارک، لهستان، مونته نگرو، ارمنستان، قزاقستان

گروه ‏F: انگلیس، اسلواکی، اسکاتلند، اسلوونی، لیتوانی، مالت

گروه ‏G: اسپانیا، ایتالیا، آلبانی، رژیم اشغالگر، مقدونیه، لیختن اشتاین

گروه H: بلژیک، بوسنی، یونان، استونی، قبرس

 گروه I: کرواسی، ایسلند، اوکراین، ترکیه، فنلاند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.