معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، بیش از ۴ هزار دانش آموز در مناطق عشایری خراسان رضوی تحصیل می‌کنند.

 تحصیل  بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در مناطق عشایری خراسان رضوی

به گزارش تسنیم، علیرضا حقیقی صبح دیروز در افتتاحیه شانزدهمین اردوی کشوری دانش آموزان پسر عشایر که در اردوگاه ثامن الحجج(ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: خراسان رضوی از مجموع 16 جشنواره برگزار شده، افتخار میزبانی 9 دوره از این جشنواره‌ها را داشته است.

وی پیرامون مدارس دانش آموزان عشایر در استان خراسان رضوی بیان کرد: از 47 منطقه آموزش و پرورش استان، 16 شهرستان دارای مدارس عشایری است که 285 معلم مشغول خدمت و ارائه خدمات آموزشی به این دانش آموزان هستند.

معاون آموزش ابتدایی خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع 285 معلم شاغل در مناطق عشایر، 198 نفر در مقطع ابتدایی و 13 سرباز معلم، وظیفه تعلیم و تربیت 4 هزار و 178 نفر از دانش‌آموزان عشایری خراسان رضوی را برعهده دارند.

حقیقی در ارتباط با تعداد مدارس عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: دانش آموزان عشایر در 125 دبستان مقطع ابتدایی، 14 آموزشگاه متوسطه دوره اول و 3 آموزشگاه متوسطه دوره دوم که در مجموع 143 آموزشگاه را تشکیل  می دهند مشغول به تحصیل هستند.

وی افزایش همدلی و همزبانی میان اقوام ایرانی را از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: با توجه به شعار سال 94 افزایش همدلی و همزبانی میان دولت و ملت از جمله منویات مهم مقام معظم رهبری است و افزایش اتحاد میان قومیت های ایرانی به دور از هر گونه تفاوت‌های فرهنگی و گویشی، از جمله اهداف این جشنواره به شمار می رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی دستیابی به اهداف برنامه ششم سند تحول را از جمله شاخص های مورد توجه در آموزش عشایر دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس اهداف برنامه ششم سند تحول دانش آموزان عشایری باید احساس تعلق  خاطر بیشتری نسبت به ایران اسلامی پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.