رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: عملیات مرصاد نمایش بی‌نظیر یکپارچگی نیروهای مسلح و مردم در تبعیت از فرامین امام خمینی(ره) بود.

سردار کارگر: عملیات مرصاد نمایش وحدت و تبعیت مردم و نیروهای مسلح از رهبری بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار بهمن کارگر در مراسم گرامیداشت حماسه بزرگ مرصاد که امروز در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار داشت: مرصاد یکی از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس به شمار می‌آید که اگر این عملیات به پیروزی نمی‌رسید منافقان در آینده برای کشور مشکل‌ساز می‌شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه عملیات مرصاد دستاوردهای مهمی برای کشور به‌دنبال داشت عنوان کرد: براساس تحلیل منافقان، نیروهای مسلح و مردم پس از پذیرش قطعنامه 598 دچار ضعف شده و یکپارچگی خود را از دست داده بودند.

سردار کارگر با بیان اینکه جریان نفاق 12هزار نفر را به شهادت رسانده است، افزود: منافقان پس از تحلیل اوضاع کشور پس از پذیرش قطعنامه اقدام به طرح‌ریزی عملیاتی کردند که عملیات رزمندگان اسلام علیه این تهاجم منافقان و برخلاف تصور آنها یکپارچگی بی‌نظیر نیروهای مسلح و مردم را نشان داد.

وی از وجود 17 هزار شهید حوادث تروریستی در سطح کشور خبرداد و تصریح کرد: حضور یکپارچه مردم در عملیات مرصاد و مقاومت آنها در برابر منافقان گواهی بر این بود که مردم همچنان تابع رهبری امام خمینی(ره) هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اسلام، رهبری و مردم را سه رکن اصلی برای پیروزی در دفاع مقدس دانست و افزود: تا زمانی که این سه رکن مهم را سرلوحه کار خود قرار دهیم پیروز واقعی میدان خواهیم بود.

سردار کارگر با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره مردم با جان و دل صحبت می‌کنند، بیان کرد: در اتفاقات سیاسی اخیر و مذاکرات شش قدرت دنیا در برابر جمهوری اسلامی ایران که برای قانع کردن ایران انجام می‌شد عظمت انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا است به خوبی نشان داده شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امام خمینی(ره) تکلیف امروز را برای ما مشخص کرده است، افزود: جنگ نرم اکنون بسیار سخت‌تر از جنگ سخت است و همانطور که شهدا تابع رهبری بودند ما نیز باید چشم و گوش خود را به مقام معظم رهبری بسپاریم زیرا راهی جز این وجود ندارد.

سردار کارگر با اشاره به اینکه عدم شناخت منافقان نسبت به امام و انقلاب با وجود برنامه‌ریزی‌های دقیق سبب شکست آن‌ها شد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی بسیار نوپا مورد تهاجم گسترده کشوری قرار گرفت که علاوه بر دارا بودن قوی‌ترین ارتش میان کشورهای عربی مورد حمایت 30 کشور دنیا قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید بروجردی حق بزرگی بر منطقه غرب به‌ویژه کرمانشاه و کردستان دارد، عنوان کرد: استان کرمانشاه حق بزرگی در هشت سال دفاع مقدس دارد که شروع جنگ در کرمانشاه و قبل از آغاز جنگ تحمیلی بود و این استان نزدیک به 10 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

سردار کارگر با بیان اینکه استان کرمانشاه پشتیبان مردم کردستان بود، گفت: استان کرمانشاه در نخستین حادثه رخ داده در پاوه به خوبی درخشید و با وجود اینکه خود مورد تهاجم قرار گرفته بود توانست مقاومت کند و این نشان دهنده شجاعت و شهیدپروری مردم استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای 19 هزار جانباز و دو هزار آزاده است، افزود: به طور معمول استان‌هایی که مورد تهاجم قرار می‌گیرند ممکن است توانمندی لازم را برای دفاع از منطقه نداشته باشند اما براساس آمار 150 هزار نفر از این استان به یگان‌ها پیوستند و از کشور دفاع کردند.

سردار کارگر با بیان اینکه استان کرمانشاه علاوه بر دفاع از سرزمین خود در دفاع مقدس، در پشت جبهه با ضد انقلاب مبارزه می‌کرد، اظهار کرد: جنگ در بسیاری از استان‌ها رخ داد اما استان کرمانشاه از استثنائات جنگ بود که علاوه بر دفاع مقدس باید به پشت جبهه و ضد انقلاب نیز توجه می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور عراق در ابتدا و پایان جنگ به ترتیب دارای پنج هزار و هفت هزار تانک و نفربر بود که چهار هزار مورد در طول جنگ منهدم و یک هزار و 500 تانک نیز توسط نیروهای خودی به غنیمت گرفته شدند، گفت: رژیم بعثی در ابتدای جنگ دارای 300 بالگرد بود که 100 مورد در طول جنگ منهدم و یک مورد تصاحب شد اما در پایان جنگ دارای 600 بالگرد بود.

سردار کارگر با بیان اینکه عراق در ابتدا و پایان جنگ به ترتیب دارای 220هزار و  بیش از یک میلیون و 173هزار نیروی زمینی بود، افزود: وجود این آمارها نشان می‌‌دهد که رژیم بعثی در طول جنگ تحمیلی از نظر تامین تجهیزات‏، سلاح و نیروی انسانی مورد حمایت بسیاری از کشورها قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه منافقان نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا و کشورهای اروپایی و امریکایی نیز جایگاهی ندارند، بیان کرد: منافقان با وجود اجرای چندین عملیات در سال 66 توانستند صدام را قانع کنند که با حمایت او می‌‌توانند به تهران برسند و به این ترتیب ضد انقلاب با پای خود در کمین نیروهای مردمی و مسلح جمهوری اسلامی ایران افتادند.

سردار کارگر با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی مردم استان کرمانشاه در دفاع مقدس به‌ویژه عملیات مرصاد باید در موزه دفاع مقدس نمایان شود، گفت: زمین و امکانات لازم برای ساخت موزه دفاع مقدس در اختیار بنیاد حفظ آثار قرار داده شده است تا شاید با حمایت مسئولان و دعای مردم گوشه‌ای از ایثار مردم استان به نمایش گذاشته شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.