فرمانده انتظامی مشهد گفت: دو باند سرقت در غرب مشهد در اجرای عملیات ویژه متلاشی شد.

۲ باند سرقت در غرب مشهد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حجت نیک مرام در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم، در بیان تشریح عملیات ویژه تشدید مبارزه با سرقت‌های شبانه اظهار داشت: این عملیات ویژه با محوریت پی‌گیری قاپ زنی‌های خیابانی و سرقت کابل‌های برق شهری در دستور کار تیم‌های دایره آگاهی کلانتری 36 مشهد مقدس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مشهد مقدس در بیان جزئیات این طرح گفت: در مرحله نخست از این عملیات، سه عضو یک خانواده که با خوردو سواری پراید سفید رنگ در محدوده خیابان‌های فرعی بولوار وکیل آباد اقدام به سرقت کابل‌های برق شهری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای این باند زن و مردی جوان و کودکی خردسال هستند که به صورت خانوادی و برای عادی جلوه دادن حضور خود در خیابان‌های خلوت اقدام به این عمل مجرمانه می‌کردند.

نیک مرام به کشف دو حلقه کابل سرقتی برق به مقدار 20 متر از محل دستگیری این مجرمان اشاره کرد و گفت: تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر سرقت‌های انجام شده توسط آنها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مشهد مقدس در بیان دومین مرحله از اجرایی شدن این عملیات پلیسی تصریح کرد: در این مرحله یکی از عاملان اصلی قاپ زنی‌های خیابانی در بولوار معلم مشهد به نتیجه رسید که در آن دو سارق با سن‌های 21 و 22 با پرسه زنی در خیابان به وسیله موتور سیکلت، گوشی همراه شهروندان را به سرقت می‌برند و در چند مورد با همشهریان درگیری داشته و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.

وی با اشاره به این نطلب که متهم اصلی پرونده همدست فراری خود را به پلیس معرفی و تحقیقات رد این باره ادامه دارد گفت: شهروندان بایستی هنگام استفاده از تلفن همراه در کوچه و خیابان مراقب گوشی قاپان باشند و جنبه احتیاط را مد نظر بگیرند.

 نیک مرام در بیان هشداری به همشهریان اظهار داشت: با وجودهشدار‌های پلیس درباره خودداری از ذخیره کردن عکس و اطلاعات شخصی در گوشی همراه، تعدادی از شاکیان پرونده اظهار داشتند که عکس و فیلم‌های خصوصی خود را در تلفن همراه ذخیره کرده‌اندکه موجب نگرانی آنها در انتشار عکس‌ها در فضای مجازی شده است.

فرمانده انتظامی مشهد مقدس از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل خبر داد و خاطر نشان کرد: افسران دایره آگاهی کلانتری 36مشهد مقدس در اجرای این عملیات گسترده توانستند سارق حرفه‌ای منازل مسکونی در بولوار صیاد شیرازی را با همکاری یکی از شهروندان و سرنخ‌های حاصله از مشاهده فیلم‌های دوربین مدار بسته را دستگیر کنند.

وی افزود: متهم 24 ساله در آخرین سرقت از منزل مسکونی شهر توانسته بود طلا به ارزش 20 ملیون تومان، یک دستگاه دوربین دیجیتالیف مقداری وجه نقد ودیگر لوازم را به سرقت ببرد.

 نیک مرام در بیان اظهارات متهم گفت: متهم اشتباهات پدرش در برنامه ریزی‌ها کاری و ورشکستگی‌اش را علت سرقت به منازل دانست و بر این باور است که او مجبور بوده به خاطر ضعف مسائل اقتصادی که متوجه خانواده اش بوده است به سرقت منازل روی بیاورد.

فرمانده انتظامی مشهد مقدس با اشاره به این مطلب که تحقیقات از متهم پرونده ادامه دارد خاطر نشان کرد: متاسفانه نا آگاهی از مهارت‌های اساسی زندگی و بلند پروازی‌های پدر خانواده سبب می‌شود چنین مشکلاتی به وجود آیدو منجر به تصمیمات هیجانی پسر جوان خانواده شود و تا سر حد جرم و سرقت پیش برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.