قدس آنلاین:مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: تفاهم نامه سه جانبه به منظور گسترش زمینه های همکاری آموزشی فی ما بین دو آموزشگاه فنی حرفه ای، شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد و اداره کل فنی و حرفه اي با موضوعیت برگزاری دوره های آموزشی راهبری قطارهای برقی شهری و حومه منعقد و مورد تبادل قرار گرفت.

 انعقاد تفاهم نامه مشترک آموزش راهبران قطارشهری مشهد با اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوي

به گزارش قدس آنلاین در آستانه هفته ملي مهارت  قاسم طاهری در جریان مراسم انعقاد و تبادل تفاهم نامه آموزشی راهبران قطارهاي برقي افزود: در این تفاهمنامه مقرر شد که آموزشگاه های مذکور اقدام به ثبت نام، معرفی فراگیران جهت معاینات پزشکی، تست روانشناسی و سوء پیشینه، اخذ ضمانت نامه، به کارگیری اساتید مورد تائید شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد و اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوي را به همراه برگزاری آزمون های تئوری و عملی استاندارد در جریان این دوره های آموزشی انجام دهد.

وی تصریح کرد:همچنین معرفی فراگیران به شرکت بهره برداری برای طی دوره کارورزی، پیگیری انجام آزمون تئوری و عملی توسط سازمان فنی و حرفه ای و پیگیری صدور گواهینامه بین المللی راهبری مطابق با استانداردهای سازمان فنی و حرفه ای کشور صورت بگیرد.

طاهری ادامه داد: در پی برگزاری پربارتر این دوره ها شرکت بهره برداری قطارشهری مشهدتمامی منابع و جزوات لازم برای دوره و آزمون های عملی و تئوری را پیش از شروع دوره در اختیار اداره کل فنی و حرفه ای خواهد گذاشت.

وی افزود: اداره کل فنی و حرفه ای نظارت دقیق بر اجرای دوره و آزمون ها، ثبت اطلاعات اساتید، صدور گواهینامه بین المللی ، ممانعت از فعالیت سایر آموزشگاه های فاقد مجوز در این رشته و تهیه سوالات آزمون کتبی را بر عهده بگیرد.

وی اضافه کرد: مراکز آموزشی نقش به سزایی در آینده ایران اسلامی دارند چرا که مهد رشد علمی و عملی جوانان این میهن است و قطعا در زمینه آموزشی که برای آن مبانی تعریف و تفاهمنامه منعقد شده است قطعا می توانند پیش رو و فعال باشند.

طاهری گفت: گواهینامه ای که متقاضیان راهبری در پایان دوره دریافت می کنند در واقع مدرک بین المللی است که در تمام جهان قابل ترجمه و استفاده است.

وی یادآورشد: با راه اندازی دیگر خطوط مترو در مشهد و توسعه خط 1 قطارشهری قطعا این مجموعه به بزرگترین سازمان شهر تبدیل خواهد شد و به نسبت این موضوع استخدام راهبران از اهم فعالیت ها خواهد بود، چرا که مترو نیاز به افزاد متخصص و کاربلد دارد که دانش شغل خود را داشته باشند.

رسانه محترم؛ لطفا اطلاع رساني فرمايند؛
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد تصریح کرد: هم اکنون راهبران مترو شیراز در شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در حال فراگیری دوره آموزشی هستند و اميدواريم در ماه های آینده شاهد حضور راهبران متروي ساير شهرهاي كشور باشبم كه به منظور حضور در این دوره ها این بار تحت نظارت این آموزشگاه های فنی و حرفه ای مورد آموزش قرار می گیرند.

وی در پایان گفت: همچنین آموزش راهبري قطار براي  مدیران قطارشهری مشهد نیز در دستور کار این مجموعه است تا در مواقع بحران و ضروری اقدام به انجام وظیفه کنند و به نوعی مدیریت عملی هم شکل گيرد./

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.