دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه برای تحریم های درازمدت آمریکا در مورد این کشور آماده شده و این تحریم ها ممکن است سالهای طولانی اعمال شود.

مدودیف: روسیه برای تحریم های درازمدت آمریکا آماده شده است

به گزارش پایگاه اینترنتی روسی 'لنتارو'؛ نخست وزیر روسیه گفت: تحریم های آمریکا علیه روسیه همانند اصلاحیه 40 ساله جکسون-ونیک می تواند مدت طولانی لغو نشود.

وی افزود: کافی است ماجرای اصلاحیه جکسون-ونیک به یاد آوریم که حدود 40 سال ادامه داشت و از ابزار اقتصادی به ابزار سیاسی تبدیل شد.

مدودیف در عین حال ابراز امیدواری کرد واشنگتن موضع واقع بینانه اتخاذ کند.

آمریکا به بهانه ممانعت شوروی از مهاجرت یهودیان این کشور به سرزمین های اشغالی فلسطین اصلاحیه جکسون-ونیک را تصویب کرده بود که محدودیتهایی در تجارت آن کشور با شوروی و پس از فروپاشی این کشور با روسیه به وجود آورده بود.

این قانون 3 سال پیش لغو شد اما بلافاصله پس از لغو این قانون، آمریکا قانون دیگری به نام ماگنیتسکی را تصویب کرد که به بهانه مرگ فردی به نام سرگئی ماگنیتسکی (وکیل یک سرمایه دار آمریکایی) در زندان مسکو، در آن تحریم هایی در مورد روسیه پیش بینی شده است. 

نخست وزیر روسیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا از پیوستن کریمه و سواستوپل به روسیه به عنوان بهانه ای برای اعمال مجازاتها استفاده کردند. 

وی به 'بی معنی بودن و بازدهی منفی' این اقدامها اشاره کرد و گفت: با روسیه نمی توان از موضع زور یا اخاذی صحبت کرد. تمام تاریخ روسیه حاکی از این است. تلاش برای اعمال فشار بر روسیه یا وادار کردن ما به عقب نشینی از مواضع اصولی برای آنها هیچ نتیجه ای در برنخواهد داشت.

مدودیف تأکید کرد روسیه از عهده مجازاتها و تاثیرات و پیامدهای منفی آن بر اقتصاد خود برمی آید. علاوه بر این، از این تحریم ها به نفع خود و برای پیشرفت اقتصاد کشور استفاده می کنیم.

نخست وزیر روسیه پیش تر هم اعلام کرده بود که روسیه تحریم های جدید آمریکا را در صورت اعمال علیه این کشور بدون پاسخ نمی گذارد.

نخست وزیر روسیه در یک شبکه اجتماعی هشدار داد: این تصمیم ها عواقب بسیار منفی به همراه خواهد داشت و روسیه به آن پاسخ خواهد داد.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.