قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: هیچ چیز آزاردهنده تر از بوی بد دهان هنگام گفتگو با دیگران نیست. افرادی که دچار این مشکل هستند همیشه به دنبال راهی برای رفع آن می گردند. اما جالب است بدانید که با رعایت چند توصیه ساده در امور روزمره می توانید از تنفس مطبوعی برخوردار شوید.

ترفندهایی بی نظیر برای پیشگیری از بوی بد دهان

استفاده روزانه از نخ دندان

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ مسواک زدن یکی از اموری است که همه افراد روزانه انجام می دهند اما اکثرا چندان توجهی به اهمیت نخ دندان نمی دهند. اگر از نخ دندان استفاده نکنید، باقیمانده غذاها مابین دندان ها می ماند و موجب تغذیه باکتری های دهان می شوند.

این مسئله ایجاد بوی بد دهان را تشدید می کند و از بین بردن آن با مسواک و دهان شویه مشکل خواهد بود. همچنین علاوه بر مسواک زدن دندان ها فراموش نکنید که زبان را نیز بشویید و از مسواک مخصوص زبان کمک بگیرید.

افزایش مصرف آب در طول روز

یکی دیگر از علل مهم ایجاد بوی بد دهان، مصرف کم آب و تحلیل رطوبت بدن است. برای پیشگیری از این مشکل، روزانه حتما دو لیتر آب بنوشید.

آب باکتری های دهان را از بین می برد و زمانی که مدت طولانی آب نمی نوشید، باکتری ها با خیال راحت تکثیر می یابند. هر چه مقدار آب بیشتری بنوشید، بزاق دهان بیشتر ترشح می شود که شرایط مناسبی برای حذف باکتری ها خواهد بود. به علاوه، افزایش مقدار اکسیژن در نتیجه نوشیدن آب نیز مانع از زندگی و افزایش باکتری ها می شود.

استفاده از  مواد غذایی سرشار از روی

اگر تا به حال برنامه غذایی صحیح و متعادلی نداشتید، بهتر است از این به بعد تغییراتی در پیش بگیرید.

مصرف منظم خوراکی هایی مانند گردو، گوشت های سالم و دانه های کاکائو به خاطر وجود مقدار بالای روی موجب بوی مطبوع دهان می شود زیرا از افزایش باکتری های دهان پیشگیری می کند. همچنین بهتر است شوینده های دهان و دندان با چنین ترکیباتی نیز استفاده گردد.

گنجاندن پروبیوتیک ها در برنامه غذایی

اگر سیستم گوارش عملکرد صحیحی نداشته باشد، مواد سمی تولید می کند که عامل بوی بد دهان هستند. برای جلوگیری از این مشکل می توانید روی پروبیوتیک ها حساب ویژه ای باز کنید و به طور منظم آنها را در برنامه غذایی بگنجانید زیرا این ترکیبات با باکتری های مضر مقابله می کنند. ماست و پنیر پروبیوتیک بهترین انتخاب هستند اما اگر نسبت به لبنیات حساسیت دارید می توانید از مکمل های آن استفاده نمایید.

رعایت رژیم غذایی متعادل

رژیم غذایی که چندان حاوی هیدرات های کربن، چربی ها و پروتئین ها نباشد می تواند زمینه ساز ایجاد بوی بد دهان گردد. بعضی از خوراکی ها نیز مانند مارچوبه ترکیباتی دارند که در دهان می ماند و بوی بد تولید می کند. برنامه غذایی باید سرشار از مواد غذایی نظیر کلم بروکلی، هویج، نعناع، سیب و کرفس باشد. میوه ها و سبزیجات سفت که هنگام خوردن با قرچ قروچ همراه است برای رفع بوی دهان عالی هستند زیرا دندان ها و زبان را به طور طبیعی تمیز می کنند.

ترک سیگار

سیگار کشیدن عادت نادرستی است که علاوه بر ایجاد زردی دندان ها و خشکی دهان، بوی بد دهان را نیز در پی دارد. بقایای نیکوتین که در دهان می ماند وارد عروق خونی می شوند و ترشح بزاق را کاهش می دهند. به خاطر داشته باشید که که اگر بزاق دهان به اندازه کافی ترشح نشود، باکتری ها افزایش می یابند.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كمال IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    امام رضا ع: انجیر بوی بد دهان را از بین می برد و استخوان را محکم می کند و مو را می رویاند و بیماری را برطرف می کند و با بودن انجیر نیازی به داروی دیگر نمی باشد. امام رضا ع: انجیر گند دهان را زایل می کند، استخوان را سخت و مو را می رویاند. بعضی ها مشکل معده بعضی ها دندان و... دارند ولی اگر شما ازون دسته هستید که بعداز مراجعه به هرجا بازم نتیجه نگرفتید...نگران نباشید من از وقتی که این میوه بهشتی رو استفاده کردم هر روز ناشتا ، و بعداز غذا ، و قبل از خواب، هربار یدونه ،الحمدلله،خیلی خوب شدم....