عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تحویل گرفتن وزیر خارجه فرانسه کار حساب شده‌ای نیست گفت: وزارت خارجه فراموش نکند که فابیوس برای صهیونیستها خوش رقصی می‌کرد و اطلاعات مذاکرات را به اسرائیل می‌برد.

وزارت خارجه خوش رقصی «فابیوس» برای صهیونیست‌ها را فراموش نکند
حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نکاتی که وزارت خارجه در سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران باید لحاظ می‌کرد گفت: وزیر امور خارجه فرانسه نباید اول کسی باشد که به ایران سفر می‌کند چراکه فرانسه بیشترین سنگ اندازی را در جریان مذاکرات داشته است.

وی افزود: فرانسوی‌ها در جریان مذاکرات حتی از آمریکایی‌ها هم پیش افتاده بودند و برای صهیونیست‌ها خوش رقصی می‌کردند و اطلاعات مذاکرات را قبل از هرکسی به تل‌آویو و نخست وزیر اسرائیل می‌رساندند. این مساله نباید از ذهن دولت و دیپلمات های ما فراموش شود.

ابراهیمی تاکید کرد: بنده اعتقادم این است که نباید فابیوس را در ایران تحویل بگیرند و اصلا نباید اجازه می‌دادند که وی به ایران سفر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با بیان اینکه ما در تمام کارهای خود باید اولویت قائل باشیم تصریح کرد: اگر اولویت ما رفت و آمد، مراوده و تعامل با جهان است باید به کسانی میدان دهیم که در مساله تحریم‌ها خیلی با ما بد رفتاری نکرده باشند نه افرادی که بیشترین خباثت را علیه ملت ایران انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه فرانسه در حین تحریم‌ها همه آنچه با ما داشت را بهم ریخت و از ثروت ایرانی بیشترین بهره را برد و بدترین برخورد را کرد گفت: فرانسه پژویی که از رده خارج بود را به جان ایران انداخت و سپس لوازم همین پژو را هم تحریم کرد و به ایران نداد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: بنابراین تحویل گرفتن وزیر خارجه فرانسه کار منطقی و حساب شده‌ای نیست و لازم است به کسانی بها دهیم که اگر به ما محبتی نداشتند نسبت به ما بدرفتاری هم نکردند.

به گفته عضو جامعه روحانیت مبارز دولت و مسئولین وزارت خارجه باید بگونه ای با وزیر خارجه فرانسه مذاکره و مراوده کنند که فابیوس از همه خباثت‌ها و اقدامات خلافی که در مذاکرات هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی کرده است عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: اگر قرار است در سطح بین‌المللی قراردادهای اقتصادی ببندیم باید امثال فرانسه جزو آخرین کشورها باشند؛ چراکه آنچه فرانسه دارد دیگر کشورها هم دارند و نیازی نیست که در انعقاد تفاهم نامه‌های اقتصادی، فرانسه نسبت به سایرین در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم گفت: مثلا ما در صنعت خودرو و تکنولوژی به مراتب بهتر می‌توانیم از ژاپن، خودرو، قطعات و فناوری وارد کنیم تا از کشورهایی همچون فرانسه چراکه امروز صنعت خودروسازی کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی از اروپایی ها پیش افتاده است.

ابراهیمی تصریح کرد: بنابراین کسانی که با ملت ایران بد رفتاری کردند باید جزو آخرین نفرها برای عقد قراردادها و همکاری‌های اقتصادی باشند و لازم است برای کسانی اولویت قائل شویم که حداقل با جمهوری اسلامی بر سر بحث تحریم‌ها دشمنی نکرده باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.