کارمند اخراجی اداره آب و فاضلاب برج‌سازها را هدف کلاهبرداری‌های میلیونی خود قرار می‌داد.

توطئه کارمند اخراجی اداره آب برای برج‌سازها

به نوشته ایران،از روز 31 خردادماه سال جاری یک شیاد حرفه‌ای که با ایفای نقش مأمور اداره آب و به بهانه واریز پول هزینه انشعاب شهری ساختمان نیمه‌کاره به کلاهبرداری دست زده بود تحت تعقیب گرفته شد.

با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 6 تهران، تیمی از اداره 14 پلیس آگاهی تهران دست به کار شدند و در نخستین اقدام به تحقیق از طعمه‌ها پرداختند.
یکی از مردان مالباخته گفت: «در حال ساخت و ساز یک مجتمع مسکونی در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی بودم که مردی به نام علی محمـدی با مراجعه به من، خودش را مأمور سازمان آب معرفی و با اعلام اینکه برای انجام امور ادارای نیازی به مراجعه به سازمان آب نبوده! و تنها باید هزینه ابتدایی آب بها و هزینه کنتور آب کارگاهی در زمان ساخت و ساز و... به اداره آب و فاضلاب پرداخت شود، شماره حسابی را به عنوان حساب مدیر مالی شرکت آب و فاضلاب به من اعلام کرد تا نسبت به واریز این پول اقدام کنم».
وی در ادامه افزود: «با توجه به اینکه مرد شیاد همه اطلاعات ملک در حال ساخت و ساز را در اختیار داشت، من نیز به وی اعتماد کرده و در چهار مرحله 15 میلیون و 350 هزار تومان به شماره حساب وی واریز کردم؛ بعد از مدتی وقتی به شرکت آب و فاضلاب مراجعه کردم پی بردم که اصلاً چنین مردی در آنجا مشغول به کار نبوده و در دام یک کلاهبردار افتاده‌ام».
کارآگاهان با توجه به شگرد مرد کلاهبردار، به بررسی تراکنش مالی حساب بانکی وی پرداخته و دیدند که این حساب با مدارک جعلی افتتاح شده است؛ در ادامه و با بهره‌گیری از تصاویر مدارک شناسایی مرد شیاد در شعبه بانک، کارآگاهان با همکاری حراست اداره آب و فاضلاب اطلاع پیدا کردند که افتتاح حساب توسط یکی از کارمندان اخراجی این سازمان به نام «یوسف» انجام شده است که تصاویر وی به دست آمد و بلافاصله توسط طعمه‌اش شناسایی شد.
بررسی کارنامه جرایم یوسف نشان می‌داد وی دو سال پیش به علت انجام تخلفات اداری، توسط حراست اداره آب و فاضلاب، شناسایی و اخراج شده است.  یوسف تحت تعقیب قرار گرفت و خانه‌اش در پرند شناسایی و این شیاد اواخر تیرماه سال جاری از سوی پلیس دستگیر شد.یوسف در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های مشابه در پوشش کارمند شرکت آب و فاضلاب در مناطق مختلف تهران بویژه در مناطق غرب و شمال غرب تهران اعتراف کرده و عنوان داشت که با پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران به شناسایی ساختمان‌های بلند مرتبه  نیمه‌کاره دست زده و پس از کسب اطلاعات دقیق درخصوص مشخصات صاحب ملک به آنان مراجعه و در نقش مأمور شرکت آب و فاضلاب و با استفاده از اطلاعاتی که در زمینه تحویل انشعاب آب شهری به مشترکین داشته؛ اعتماد طعمه‌ها را جلب و براحتی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.