سخنگو و قائم مقام وزارت کشور در پاسخ به پرسشی درباره موضع شورای نگهبان نسبت به برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت:شورای نگهبان مخالف برگزاری انتخابات الکترونیک نیست، اما این دغدغه را هم دارد که نظارت کاملی بر انتخابات داشته باشد.

نظر شورای نگهبان درباره انتخابات الکترونیکی

به گزارش قدس آنلاین حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا)، با بیان این‌که کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات مشترکی برای بررسی نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی را برگزار می‌کنند،اظهارکرد:در اواخر ماه رمضان وزیر کشور، معاون سیاسی وی و بنده در جلسه شورای نگهبان حضور یافتیم و برنامه های خود را درخصوص الکترونیکی شدن انتخابات به اعضای این شورا ارائه کردیم.

وی همچنین گفت:ما در این جلسه به پرسش‌های اعضای شورای نگهبان پاسخ دادیم و قرار شد با جدول برنامه‌های خود را به آنها ارائه کنیم. اعضای شورای نگهبان موافق برگزاری الکترونیکی انتخابات هستند، اما این دغدغه را هم دارند که نظارت کاملی بر روند انتخابات داشته باشند. ما هم به شورای نگهبان حق می‌دهیم که چنین دغدغه‌ای داشته باشند.

امیری همچنین افزود: من تکذیب می‌کنم که شورای نگهبلان مخالف انتخابات الکترونیکی است. آنها موافق شفاف‌سازی انتخابات هستند، اما این حق را دارند که نسبت به نظارت خود بر انتخابات دغدغه داشته باشند.

سخنگوی وزارت کشور همچنین با اشاره به این‌که بودجه برگزاری انتخابات الکترونیکی در هیأت دولت به تصویب رسیده است، اظهارکرد:مبلغ این بودجه 170 میلیارد تومان است.

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره ارزیابی از عملکرد استانداران و زمامداران نیز گفت:ما درحال بررسی عملکرد استانداران و فرمانداران کل کشور هستیم، ولی این رویه هنوز تکمیل نشده است.

وی درباره احتمال تقصیر استانداران یا فرمانداران نیز گفت:انتظار ما از استانداران و فرمانداران این است که توقعات دولت را برآورده کنند و اگر کسی نتوانست انتظارات را برآورده کند ممکن است تغییر کند و اجباری برای ابقای چنین استانداران و فرماندارانی نیست.

امیری درپایان خاطرنشان کرد:سیاست وزارت کشور بر عدم تغییر استانداران و فرمانداران است مگر اینکه این مسئولان نتوانند توقعات و انتظارات دولت را برآورده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.