رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه خودرو سازان از استاندارد یورو چهار تبعیت می کنند، گفت: خودرو سازانی که از استاندار فوق تبعیت نکنند ممنوعیت شماره گذاری دریافت می کنند.

استانداردها رعایت نشود شماره‌گذاری خودروها ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار شامگاه سه شنبه در نشست خبری در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کیفیت هوا در شهرهای بزرگ بهبود یافته است، اظهار داشت: با فعالیت های انجام شده دولت تاکنون، شاهد کاهش آلودگی ها و بهبود کیفیت هوا در شهرهای بزرگ هستیم.

وی افزود: آلودگی هوا در شهرهای بزرگ بیشتر به خاطر احتراق و استفاده از سوخت های فسیلی است که طی سیاست های دو سال گذشته دولت شاهد وضعیت خوبی در این حوزه هستیم.

بنزین پتروشیمی از چرخه حذف شده است

وی افزود: بنزین پتروشیمی از چرخه حذف شده است و بنزین یورو چهار به صورت تدریجی در هشت کلانشهر عرضه شده است و این عرضه در حال افزایش است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد: استاندارد گازوئیل ارتقا داده شده است و از استاندارد یورو پنج تبعیت می کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد: طی فعالیت دولت ۳۵۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است و استانداردهای تولید خودرو در کشور افزایش یافته است.

معصومه ابتکار با بیان اینکه خودرو سازان از استاندارد یورو چهار تبعیت می کنند، اظهار داشت: خودرو سازانی که از استاندار فوق تبعیت نکنند ممنوعیت شماره گذاری از سازمان محیط زیست دریافت می کنند.

نمونه گیری از بنزین در محل جایگاه های عرضه بنزین انجام می شود

وی در ادامه با اشاره به بررسی کیفیت بنزین، ادامه داد: نمونه گیری های ما از بنزین و بررسی آن از محل جایگاه عرضه بنزین انجام می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: دولت طی دوره فعالیت خود چند مصوبه خوب در حوزه محیط زیست تصویب کرده است که یکی از آنها در حوزه مدیریت پسماندها بوده است.

وی بیان کرد: شوراهای شهر در سراسر کشور باید برنامه های مدیریت پسماند خود را بر اساس قانون مدیریت پسماند و آئین نامه اجرایی و ضوابط سازمان محیط زیست برنامه ریزی و اجرا کنند.

معصومه ابتکار ادامه داد: دولت یک مصوبه خوب دیگر در حوزه توسعه فضای سبز در شهرها و حومه شهرها داشته است که نقش مهمی در کیفیت هوا و بهبود منظر شهرها خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد: بر اساس آخرین مطالعات علمی گونه های درختی شناسایی شده است که قابلیت جذب ذرات معلق و پاک کنندگی آلودگی هوا را دارند که باید برای بهبود وضعیت آلودگی هوا توسعه فضای سبز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به پایش صنایع بزرگ کشور، عنوان کرد: صنایع بزرگ کشور باید پایش بر خط انجام دهند و محیط زیست آلودگی این واحد ها را بررسی می کند و از طرفی سازمان موظف است پایش مستقیم تمام واحدهای صنعتی بزرگ را از موارد خروجی، آلودگی هوا، پسماندها و... انجام دهد.

معصومه ابتکار همچنین به تونل انتقال آب سبزه کوه اشاره کرد، و بیان داشت: ارزیابی زیست محیطی این تونل در حال انجام است و ما با حساسیت بالا و بر اساس نگرانی های موجود این موضوع را دنبال می کنیم.

کمبود محیط بان یکی از مشکلات مهم در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود

رئیس محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست عنوان کرد: کمبود محیط بان یکی از مشکلات مهم در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

شهرام احمدی عنوان کرد: هم اکنون یک چهارم استاندارد جهانی، محیط بان در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند.

وی با اشاره به ثبت جهانی ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزه کوه، بیان کرد: ثبت این دو منطقه نقش مهمی در توسعه استان چهارمحال و بختیاری ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: پیگیری های رئیس سازمان محیط زیست کشور نقش مهمی در حل مشکلات حوزه محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.