دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اهمیت بحث آموزش دست اندرکاران اجرای انتخابات، از برگزاری دوره تربیت مربی انتخابات در شهریور سال جاری خبر داد.

دوره تربیت مربی انتخابات برگزار می شود

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی پورعلی مطلق در نشست فرمانداران، بخشداران و معاونان فرمانداری های آذربایجان شرقی گفت: در این دوره 270 نفر از کارشناسان منتخب استان ها به عنوان مربی مباحث انتخاباتی آموزش می بینند.

وی با اشاره به همزمانی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند ماه سال جاری و حساسیت فوق العاده بالای این دو انتخابات، خاطرنشان کرد: طبق تاکید رییس جمهور باید انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و آزاد برگزار شود.

وی با بیان این که پیروزی ما در گرو عمل به قانون و برگزاری انتخابات سالم است، افزود: باید با ایجاد شرایط لازم مردم احساس کنند آن چه از صندوق رای بیرون آمده خواست واقعی آنان است.

پورعلی مطلق، رعایت اخلاق، راستگویی، امانت داری و قانون مداری را شعار انتخاباتی دولت عنوان کرد و گفت: بر اساس نص صریح قانون، مجریان و ناظران انتخابات باید بی طرف باشند.

وی با بیان این که در انتخاب فرمانداران، ملاک وزارت کشور امانت داری و درستکاری بود، افزود: برای ما مهم نیست که فرماندار وابسته به کدام گروه یا جناح سیاسی است، اما مهم است که در انتخابات بی طرف باشد و شائبه ایجاد نکند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان این که فرمانداران مسوول مستقیم اجرا و تامین امنیت انتخابات هستند، گفت: فرماندار نمی تواند اختیارات خود را در برگزاری انتخابات به شخص دیگری تفویض کند و باید در انجام وظایف خود قاطعیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید افرادی مومن، بااخلاق، امانت دار و قانون گرا به عنوان اعضای هیات های اجرایی انتخاب شوند.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین با تاکید بر برخورد با تحرکات زودهنگام انتخاباتی، اظهار کرد: فرمانداران باید با حساسیت این موضوع را مدیریت کنند و علاوه بر تبلیغات زودهنگام، بی طرفی ارگان های دولتی را نیز رصد کرده و تخلفات را به موقع گزارش کنند.

در این نشست فرمانداران و معاونان فرمانداری های استان آذربایجان شرقی به بیان مسایل مربوط به انتخابات در حوزه های انتخابیه استان پرداختند که با توضیحات دبیر ستاد انتخابات کشور همراه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.