نشست هم اندیشی درخصوص انتقال پایتخت عصر دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود.

هم اندیشی درباره انتقال پایتخت؛ دوشنبه به ریاست جهانگیری

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر دوشنبه نیز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شرکت خواهد کرد.


همچنین قرار است معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح و بازدید از برخی طرح ها و پروژه های استان گلستان و نیز بررسی مشکلات، روز سه شنبه به این استان سفر کند.

جلسه ی شورای عالی اشتغال از دیگر برنامه های جهانگیری در هفته ی جاری است که عصر چهارشنبه برگزار خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین روز از دی ماه 1392 طرح انتقال پایتخت سیاسی از کلان شهر تهران را تصویب کردند.

در آن زمان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از موافقت و نگاه مثبت رییس جمهوری با اصل طرح انتقال پایتخت سیاسی کشور خبر داد و گفت: موضوع انتقال پایتخت سابقه دیرینه ای دارد و تقریبا از 20 سال قبل این موضوع از سوی وزارت کشور و وزارت مسکن مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: شورای عالی امنیت ملی مباحث متعددی را درباره انتقال پایتخت سیاسی انجام داده است، مجموعه مطالعات تاکنون درباره نفس جابجایی و انتقال برخی از مراکز به خارج از تهران را تایید می کند اما چگونگی این موضوع و این که چه بخش هایی در چه بازه زمانی با در نظر گرفتن چه هزینه هایی منتقل شوند جزو مسایلی بوده است که هنوز درباره آن ها جمع بندی نهایی صورت نگرفته است.

وزیر کشور یکی از مشکلات اجرای این طرح را بارمالی آن دانسته و گفته بود: وقتی انتقال پایتخت در قالب طرح مطرح می شود، ابعاد مالی این موضوع مفقود است و مجلس نمی تواند درباره عواقب مالی آن به صورت کلی نظر دهد و دولت نیز در این باره دچار مشکلاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    این طرح در ایران عملی نمیشه .بیخود جلسه نذارن و هزینه های هنگفت نکنن.ما از شناسایی افراد ثروتمند که تابلو هستن عاجزیم حالا چطور میخواهیم پایتخت سیاسی جابجا کنیم؟