۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
کد خبر: 299647

شیک پوشی و چرب زبانی‌های مرد افغان کافی بود تا آشنایانش را در دام فریبکاری اش گرفتار کند.

کلاهبرداری‌های مرد شیک‌پوش

به نوشته ایران،این مرد به بهانه گرفتن کارت اقامت، گذرنامه و گواهینامه پول خوبی به جیب زده است.

اوایل اردیبهشت ماه سال  جاری دختری افغان پای در شعبه یکم دادسرای ورامین گذاشت و از ماجرای گرفتار شدن در دام مرد فریبکاری خبر داد.
این دختر جوان که همراه خواهرش بود در ادعاهایش گفت: چندی پیش برای انجام کارهای پاسپورتم به سفارت افغانستان رفته بودم که با مرد شیک پوش افغان آشنا شدم و وی زمانی که متوجه کارهای ویزایم شد عنوان کرد که با افراد مهم زیادی در ارتباط است و می‌تواند کارهایم را خیلی زود انجام دهد.
وقتی عکس‌های او را در کنار مقامات کشوری دیدم خیلی زود به وی اعتماد کردم و مرد شیک‌پوش ادعا کرد که برای انجام کارهایم باید پول بدهم تا کارهایم در کمترین زمان صورت بگیرد و من نیز از این فرصت استفاده کردم و پیشنهادش را پذیرفتم.
وی افزود: مرد شیک پوش که علی  نام دارد ابتدا همه مدارکم را گرفت و 2 روز بعد با من تماس گرفت و خواست تا 500 هزار تومان به حسابش واریز کنم تا کارهای ابتدایی را در سفارت انجام دهد.
مدتی گذشت و علی در تماس بعدی اش ادعا کرد که کارهایم انجام شده و باید یک میلیون تومان دیگر به حسابش واریز کنم تا ویزایم را در اختیارم قرار دهد من نیز که خام حرف‌هایش شده بودم پول را پرداخت کردم اما از فردای آن روز هر چه با موبایلش تماس می‌گرفتم جواب نداد و فهمیدم که در دام فریبکاری این مرد گرفتار شده‌ام.
همین کافی بود تا بازپرس مسعودی از شعبه اول دادسرای ورامین دستور دهد تا تیم ویژه‌ای از پلیس برای ردیابی این مرد فریبکار وارد عمل شوند.
تیم ویژه پلیسی در گام نخست تحقیقات پی برد طعمه‌های دیگری در دام کلاهبرداری این مرد گرفتار شده اند و تحقیقات پلیسی ابتدا از طعمه‌های این افراد شروع شد.
مأموران در این کاوش‌ها پی بردند که علی با چهره‌ای فریبنده جلوی سفارت افغانستان و اداره‌های اتباع بیگانه در تهران و ورامین طعمه‌هایش را شناسایی کرده و پس از اعتمادسازی و چرب‌زبانی به بهانه‌های گرفتن گذرنامه، گواهینامه و صدور کارت اقامت برای افراد افغان از آنها پول‌های میلیونی گرفته و پس از مدتی ناپدید شده است.
بدین ترتیب مأموران که احتمال می‌دادند علی برای گرفتار کردن دیگر طعمه‌هایش در مقابل سفارت و اداره اتباع بیگانه جولان
می دهد تیم‌های نامحسوسی را برای شناسایی این مرد فریبکار در محل حاضر کردند.
تیم ویژه پلیسی در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند تصویر این مرد را به دست آورند و خیلی زود مخفیگاه وی نیز در منطقه شهر ری ردزنی شد و روز 25 تیرماه علی در عملیات غافلگیرانه پلیس زمینگیر شد.
علی 38 ساله ابتدا خود را بی‌گناه می‌دانست اما زمانی که در بررسی از مخفیگاهش مدارک طعمه‌هایش به دست آمد به ناچار لب به اعتراف گشود.
این تبهکار افغان در اعترافاتش گفت: کارگر یک مغازه سنگ فروشی هستم و خودم را پیش بعضی از طعمه‌هایم به عنوان تاجر سنگ معرفی می کردم و به بهانه اینکه با افراد مهم زیادی در کشور ارتباط دارم اعتمادسازی می‌کردم و سپس برای انجام کارهای اداری شان از آنها پول می‌گرفتم و خیلی زود ناپدید می‌شدم.
بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی از این مرد تبهکار ادامه دارد و بازپرس پرونده خواست تا کسانی که به این شیوه و شگرد در دام فریبکاری این مرد گرفتار شده‌اند به شعبه اول دادسرای ورامین مراجعه کنند.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    1 0
    بـاید اعـــــــــدام شـــه...