انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با ۱۲ مرداد‌ماه روز «فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای» مجموعه داستانی ۸جلدی «شِگرد پهلوانان» را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با خصلت و منش پهلوانی و جوانمردی را معرفی و پیشنهاد می‌کند.

مجموعه ۸ جلدی «شِگرد پهلوانان» منتشر شد‌

به‌گزارش  قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، در طول تاریخ ایران، جوانمردان و پهلوانانی زیادی بوده‎اند که کارهای ارزشمندی برای پاسداری از مردم ایران و سرزمین شان انجام داده‌ و حتی تا پای جان در برابر دشمنان و ظلم ‌ستیزان ایستادگی کرده‌اند.

روش و منش چنین پهلوانانی در ساخت شخصیت اخلاقی و انسانی کودکان بسیار تأثیرگذار است و به همین سبب نیز مجموعه 8جلدی «شِگرد پهلوانان» در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی و منش پهلوانان تاریخ ایران زمین توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده است.

این مجموعه کتاب هشت جلدی که منتخب آموزش و پرورش و همچنین کتاب برگزیده در نمایشگاه کتاب مشهد سال 1387 را در کارنامه خود دارد، به قلم محمد رضا یوسفی نگاشته و توسط به نشر در قطع خشتی چاپ و منتشر شده است.

مجموعه «شِگرد پهلوانان» نگاهی دارد به زندگانی پهلوانانی چون «پهلوان اکبر»، «پهلوان عبدالرزاق و پهلوان پوریای ولی»، «پهلوان محمد مالانی و پهلوان بهرام چوبینه»، «پهلوان سوفزای»، «پهلوان درویش و میرزای همدانی»، «پهلوان ساوی و فیله»، «پهلوان حسین کرد شبستری و یعقوب لیث صفاری» و «پهلوان بیک عیار و گلزار» که در فرهنگ عامیانه مردم ایران زمین اثرات زیادی برجای گذاشته اند.

این مجموعه کتاب هشت جلدی که نخستین بار در سال 1385 توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسیده، بازگو کننده داستان های زندگی و منش پهلوانان بزرگ ایرانی است و تلاش دارد تا در قالب روایت داستان های جذاب و خواندنی برای کودکان و نوجوانان، آنان را با خصایص و منش جوانمردی آشنا سازد.

علاقه مندان به تهیه مجموعه کتاب هشت جلدی «شِگرد پهلوانان» و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.