معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تولید بسته آموزشی در کنار کتاب درسی یکی از سیاست‌های برنامه درسی است و براین اساس نرم افزار برفراز آسمان تولید شده که امسال در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

بسته آموزشی به همراه کتاب درسی در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در میزگرد بررسی سند تحول بنیادین که امروز در دومین روز از گردهمایی رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز ضرورت تحول در آموزش و پرورش شناختن نیازهای آینده است. بنابراین به شناخت نیازهای فرداهای دور احتیاج داریم.

وی افزود: مدیران تحولگرا به دنبال گرفتن امکانات از دیگران نیستند بلکه خودشان امکانات را خلق می‌کنند. برای تحول باید مبتنی بر نیازهای زمان امکانات را تولید کرد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از زیرنظام‌های تعلیم و تربیت برنامه درسی است که تحت عنوان برنامه درسی ملی همزمان با تدوین سند کار شروع شد و برنامه درسی ملی پس از تدوین در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و برای اجرا به سازمان پژوهش ابلاغ شد و هم اکنون چند سال است که برنامه‌ها براساس سند همسوسازی می‌شود.

محمدیان عنوان کرد: در برنامه درسی ملی به چند ویژگی توجه جدی داریم و متمرکز هستیم که این برنامه جوهر تحول را برای همه زمان‌ها داشته باشد. تحول امری مستمر و تدریجی است.

وی گفت: اولین نکته در برنامه درسی ملی انعطاف پذیری، توجه به ارزش‌های معیار، نظام‌سازی و هویت‌پردازی است و براین اساس برنامه‌های درسی را تبدیل به احسن می‌کنیم و در سال‌های گذشته کتب درسی پایه‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و هفتم و هشتم متوسطه تغییر یافت.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از سیاست‌های برنامه درسی ملی تولید بسته آموزشی در کنار کتاب درسی است بنابراین در کنار برنامه رسمی یک برنامه غیررسمی را تولید کرده‌ایم و امسال نرم افزار برفراز آسمان ویژه معلمان و دانش آموزان تولید شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا از کلاس درس پشتیبانی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.