قدس آنلاین - ایلام: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: صنعت استان حرف برای گفتن دارد و با وجود وضعیت اقتصادی چند سال اخیر کشور، برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعالیت قابل قبولی دارند و آینده‌ی پویاتری در انتظار آنها خواهد بود.

آینده روشنی در انتظار صنعت ایلام است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مرتضی دارایی با بیان اینکه توجه و نگاه حمایتی داشتن به صنایع کوچک یکی از اولویت‌های مهم کاری در سال جاری در بخش صنعت استان است چون صنایع کوچک به تنهایی قدرت صادرات و تأمین منابع مالی را ندارند، اظهارداشت: در سال جاری بودجه 40 هزار میلیارد ريالی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان در نظر گرفته شده و تنها یک هزار میلیارد ريال از این اعتبار می‌تواند مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را برطرف کند.

وی آینده صنعت استان را روشن و پویا دانست و بیان داشت: در شهرک‌های صنعتی مباحثی از قبیل تملک زمین، آب و برق، جاده دسترسی و مسائلی از قبیل تغییر کاربری اراضی برای متقاضیان از قبل آماده و اجرایی شده و تنها دغدغه افراد تولید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام به معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی در فاصله 30 کیلومتر از شهرها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بر اساس قانون، شهرک‌های صنعتی که در فاصله کمتر از 30 کیلومتر از شهرها قرار گرفته‌اند در صورتی‌که جمعیت آن شهر کمتر از 300 هزار نفر باشد نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.

مرتضی دارایی ارائه لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی (اصلاح ماده 32 قانون مالیات‌های مستقیم) به مجلس شورای اسلامی را از اقدامات این شرکت در راستای حمایت از تولید عنوان و تصریح کرد: این پیگیری‌ها برای شهرک‌های صنعتی سایر استان‌ها نیز اجرایی شد و سرآغاز تحقق این مهم از ایلام بود که البته آئین‌نامه اجرایی این قانون هنوز به مرحله تدوین نرسیده و بر اساس آئین‌نامه، این قانون برای واحدهایی عملی می‌شود که پس از تصویب آن، پروانه بهره‌برداری اخذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه مکان یابی شهرک های صنعتی سیروان و بدره در دولت قبل کاملاً غیر کارشناسی بوده است، بیان داشت: بر اساس اصول کارشناسی، شهرک صنعتی سیروان باید در جوار کارخانه سیمان کارزان احداث می‌شد تا توجیهی اقتصادی داشته باشد اما با این وجود کارهای اجرایی آن نیز در حال پیگیری است، اما در شهرستان بدره هنوز کار خاصی در خصوص شهرک صنعتی انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام دو بحث توافق هسته‌ای و ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران برای رونق و توسعه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مدل‌های حمایتی مختلفی برای پشتیبانی صنایع وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به تورهای صنعتی آموزشی، حضور در نمایشگاه‌ها، ایجاد شرکت‌های خدمات صادراتی، خوشه‌های صادرات، شبکه‌سازی و توسعه خوشه‌ها، ایجاد مجتمع فناوری اطلاعات و تشکیل اتحادیه و تعاونی صنایع پایین دستی پتروشیمی در توسعه صنعت استان مهم است که بایستی به این موارد توجه جدی شود.

مرتضی دارایی به تدوین و چاپ کتاب فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و افزود: این کتاب که برای اولین بار در استان تهیه و چاپ رسیده، 100 طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی را برای سرمایه‌گذاری به متقاضیان معرفی کرده است.

وی با اشاره به جانمایی و احداث شهرک صنعتی شماره 2 ایلام در آینده ای نزدیک، یادآور شد: صنعت‌گران ما در دو دسته موفق و تعطیل دسته‌بندی می‌شوند و از واحدهای صنعتی موفق در قالب صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بیمه جامع ایران حمایت می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.