۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 300038

یک کارشناس زعفران گفت: برداشت شبانه طلای سرخ، باعث افزایش کیفیت و مرغوبیت آن می‌گردد.

کم آبی، دامن‌گیر طلای سرخ خراسان

آهنی کارشناس زعفران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علل مرغوبیت زعفران ایرانی اظهار داشت: یکی از علت‌های مرغوب بودن این است که این کالا در زمان گل دادن به صورت شبانه برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: برداشت این گل به صورت دست چین بوده و به صورت بسته، بسته داخل سینی برای مدت طولانی قرار گرفته و حدودا بعد از 3 هفته آماده استفاده می‌گردد.

این کارشناس در خصوص کیفیت انواع زعفران تصریح کرد: زمان مناسب باعث کیفیت این محصول می‌شود که زعفران  قائم به دلیل برداشت شبانه نسبت به سایر برندهای زعفران مرغوب‌تر است.

وی در خصوص تفاوت قیمت بین برندهای مختلف در بازار بیان داشت: گاهی فروشندگان  زعفران مرغوب را با یک زعفران با کیفیت کمتر مخلوط می‌کنند که این امر باعث کاهش قیمت زعفران می‌شود.

این کارشناس در این خصوص ادامه داد: بهترین گل زعفران در بازار مثقالی 28هزار تومان  به فروش می‌رسد که درجه یک می‌باشد.

آهنی اظهار داشت: عوامل مختلفی در افزایش قیمت زعفران طی یک سال گذشته موثر بوده است که از آن جمله می‌توان به بحث صادرات اشاره کرد.

وی ادامه داد: زعفران در طی چند سال گذشته با اقبال خوبی رو به رو بوده و این امر منجر به افزایش صادرات و در پی آن افزایش قیمت شده است.

این کارشناس تصریح کرد: البته نمی‌توان از شرایط جوی و آب و هوایی حاکم بر اقلیم خراسان چشم پوشی کرد و این مسئله از جمله بحران کم‌آبی و سرمازدگی از جمله عوامل بود که منجر به کاهش برداشت این محصول شد.

آهنی در پایان خاطر نشان کرد: تا قبل از سال 91 برداشت طلای سرخ در حدود 50 کیلو بود و از سال 91 به بعد به دلایل جوی به 10 تا 15 کیلو رسیده و افزایش قیمتی نجومی را به دنبال داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.