قدس ‌آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم ظرفیت‌سازی برای حضور حداکثری خیران استان تاکید کرد و گفت: در سال ۹۴ باید تعداد خودکفایان کمیته امداد را ۲ برابر کنیم.

خودکفایان کمیته امداد باید ۲ برابر شود/ پرداخت یارانه هدررفت سرمایه‌

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جشن خودکفایی و توانمندسازی 2 هزار و 500 نفر از مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ما شیعیان بزرگمردی هستیم که در اوج قدرت و مقام بزرگترین شان خود را خدمت به فقرا می‌دانست و با دستان خود برای یتیمان نان می‌پخت و خنده را بر لبان ایشان می‌نشاند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی مردی از سلاله مولی علی(ع) کمیته امداد را پایه‌گذاری کرد که یکی از نهادهای بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است که در طول 36 سال گذشته منشاء خیر و خدمات بسیاری بوده و پس از این نیز خواهد بود.

جبارزاده تاکید کرد: ما موظف هستیم راه مولای خود علی(ع) و پس از ایشان امام راحل و مقام معظم رهبری را در قالب نهادهایی مثل کمیته امداد ادامه دهیم که اگر روزی دچار غفلت از این مهم شویم در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشیم.

نباید تنها منتظر کمیته امداد بود

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استانی زندگی می‌کنیم که مردمش در کارهای خیر همواره پیشتاز بوده و کارنامه درخشانی دارند، تصریح کرد: نباید تنها منتظر کمیته امداد و پرسنل آن باشیم و همه ما در هر موقعیتی در قبال محرومان جامعه وظیفه و مسئولیت داریم.

این مسئول ابراز داشت: نهادهای مختلف مردمی استان افتخار خود را در کمک به محرومان جامعه می‌دانند و بیش از سایر استان‌ها در این عرصه‌ها فعالیت دارند و ما باید زمینه فعالیت هرچه بیشتر این نهادها و خیران را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد با کمال تاسف در استان ما شهرهایی وجود دارد که از هر 100 خانوار آن بین 20 تا 31 خانواده تحت‌پوشش کمیته امداد هستند گفت: امروز عهد و پیمان می‌بندیم حمایت از این شهرها را در برنامه سالانه خود قرار دهیم و هر سال تعدادی را به خودکفایی برسانیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: رقم مستمری ارائه شده به مددجویان کمیته امداد قابل توجه نیست هرچند بار سنگینی بر روی دوش دولت است و برای توانمندسازی افراد تحت‌پوشش پرداخت صرفاً مستمری نمی‌تواند کارساز باشد.

عملکرد نامطلوب بانک‌های تجارت و صادرات در ارائه وام قرض‌الحسنه

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بانک‌ها در سال گذشته همکاری‌های مطلوبی در زمینه ارائه وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان داشته‌اند اگرچه عملکرد دو بانک صادرات و تجارت مورد انتظار و مطلوب نبود که باید این کم کاری را در سال 94 جبران کنند.

این مسئول متذکر شد: کمیته امداد نهاد مقدسی است که پس از گذشت 36 سال از فعالیت نیازمند بازنگری در روش‌ها دارد و از نمایندگان تقاضا داریم آنچه که از تدوین قوانین برای بروزرسانی خدمات کمیته امداد در خصوص جلوگیری از موازی‌کاری‌ها با سایر نهادهای خیریه و توانمندسازی بیشتر فقرا لازم است به انجام رسانند.

پرداخت یارانه به 80 میلیون نفر هدر دادن سرمایه‌های کشور است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، پرداخت یارانه به 80 میلیون نفر را هدر دادن سرمایه‌های کشور دانست و افزود: اگر مجلس اختیار پرداخت یارانه‌ها را به استان‌ها واگذارد، می‌توانیم همه مستحقان دریافت یارانه را شناسایی کرده و رقمی بیش از 45 هزار تومان نیز به اینها پرداخت کنیم و مابقی را برای توانمندسازی خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی صرف کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.