قدس آنلاین - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: نظام جامع رسانه با همکاری مرکز پژوهش های مجلس تدوین شده است.

 نظام جامع رسانه تدوین شد/اجرایی شدن برنامه های مشهد 2017 نیازمند عزم فرا دستگاهی است

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در نشست خبری که در هتل فرهنگ و هنر به مناسبت روز خبرنگار برگزارشد، گفت: ازجمله طرح های دیگر کمیسیون فرهنگی طرح صدا و سیماست.

پژمانفر گفت: طرح صدا و سیما از حیث نظارت و ساختار و منابع و اعتبارات از جمله طرح های کمیسیون فرهنگی است که حدود 6 ماه است در نوبت ارایه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی  با اشاره به،طرح جمعیت و خانواده  به عنوان طرحی دیگر درمجلس  جهت ارایه , گفت :بحث عفاف و حجاب که این روزها بیشتر وقت کمیسیون فرهنگی مجلس را می گیرد از جمله طرح های دیگر این کمیسیون است و مسئله امر به معروف و نهی از منکر هم در این تاکیید مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: هیچ استانی در تنوع خدمات بهداشتی، درمانی، رفاهی و فرهنگی  با استان خراسان رضوی ، قابل مقایسه نیست و مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران همه بار کل نظام را بردوش می کشد، و عشق  و علاقه حضور 25 میلیون زائر را با توجه به موقعیتی که در اینجا قراردارد با زائران را به مشهد می آورد.

پژمانفر با اشاره به جمعیت شهر مشهد که 3 میلیون و 200 هزارنفر است افزود: به طور میانگین 700 نفر هم به طور شناور در مشهد هستند و ظرفیت شهر مشهد دربعضی حوزه ها بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این بوده که مسابقات  قرآنی متمرکز به جای تهران در مشهد برگزارشود  گفت: دنبال رسیدن به سینمایی در شان انقلاب اسلامی هستیم و در این مسیر حرکت کرده ایم وانتقاداتی هم در این زمینه بیان داشته ایم.

پژمانفر گفت: مسئله موسیقی در مشهد را با توجه به اقتضائات شهر مشهد بررسی می کنیم.

درادامه این جلسه سید سعید سرابی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در ذیل شورای عالی سیاستگذاری مشهد2017 ستاد شورای هماهنگی تشکیل شده که 25 مجموعه و نهاد و 2 نفراز بعد ملی در این ستاد حضور دارند.

سرابی افزود: عملیات اجرایی این ستاد در4 محور مدیریت شهری،ستاد فعالیتها و رخدادهای فرهنگی ، کمیته مشارکتها است و ما در  این زمینه  به دنبال مشارکت بخش خصوصی و حضور علاقمندان به مشارکت دراین ستاد هستیم.

وی گفت: درجلسه اخیر استاندار با رییس جمهور، مقررشد پس از تصویب طرح ها در جلسه دولت،و دریافت مصوبات در شورای سیاستگذاری برنامه ها اجرایی شود که تاکنون طرح ها مورد نظر دولت بوده است.

سرابی درادامه افزود: برای پیشبرد برنامه ها، ارائه گزارش و جلسات اختصاصی با وزارتخانه برنامه ریزی شده است و امیدواریم طی 17 ماه باقیمانده این برنامه ها محقق شود.

وی درپایان گفت: اجرایی شدن برنامه های مشهد 2017 نیازمند عزم فرا دستگاهی و هماهنگی همه نهادهاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.