با ادامه تحرکات نیروهای همپیمان عربستان در یمن، جنگنده‌های این کشور نیز حملات خود را به استان‌های مختلف یمن تشدید کرده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها حمله علیه انصارالله و نیروهای مردمی انجام دادند.

ادامه درگیری‌های شدید در جنوب یمن و حملات گسترده عربستان به مواضع انصارالله

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه یمن پرس، جنگنده‌های عربستانی در ساعات اخیر ده‌ها بار مواضع نیروهای مردمی و انصارالله را در استان‌های صعده، لحج، بیضاء و دیگر مناطقی که در دست نیروهای انصارالله است، بمباران کرد.

 

به گفته منابع محلی، روز گذشته منازل رهبران انصارالله در استان صعده به شدت بمباران شده و جنگنده‌های عربستانی چندین عملیات علیه مناطق نظامی و غیرنظامی حوثی‌ها در نوار مرزی یمن با عربستان انجام دادند.

 

این حملات در حالی افزایش یافته که تحرکات نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و دیگر همپیمانان عربستان در این کشور نیز گسترش یافته و آنها حملاتی را به شهر زنجبار انجام دادند.

 

نیروهای انصارالله مدعی هستند که توانسته‌اند کنترل سه استان را در جنوب یمن در اختیار بگیرند و اکنون تلاش دارند دیگر مناطق جنوبی یمن را از کنترل نیروهای انصارالله خارج کنند؛ ادعایی که حوثی‌ها آن را رد کرده‌اند.

 

در مقابل نیروهای انصارالله نیز با استفاده از آتش توپخانه و خمپاره مواضع نظامیان سعودی در مرز دو کشور را گلوله باران کردند.

 

درگیری‌ها میان انصارالله و نیروهای منصور هادی در جنوب این کشور نیز به شدت ادامه دارد که در نتیجه آن ده‌ها تن از دو طرف در استان‌های تعز، لحج و بیضاء کشته شدند.

 

نیروهای منصور هادی که برای کنترل شهر زنجبار مرکز استان ابین حملات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند، با مقاومت شدیدی از سوی نیروهای انصارالله مواجه شده‌اند و تاکنون ده‌ها تن از آنها در این حملات از پای درآمده‌اند.

 

نیروهای حوثی نیز در تعز و بیضا متحمل تلفاتی شده‌اند که این تلفات جدایی از کشته شدن چندین تن از نیروهای انصارالله در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.