قدس آنلاین: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد سال گذشته با ۱۲۴ هزار مورد ایجاد طرح اشتغال جزء دستگاه‌های برتر بوده است که این آمار در کشور و نیز برای اصفهان در آینده افزایش پیدا می‌کند.

کمیته امداد سال گذشته  ۱۲۴ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید پرویز فتاح در دیدار با استاندار اصفهان با بیان اینکه کمیته امداد با تمام توان خود تجلی پیدا کرده است، تصریح کرد: با اقداماتی که در بخش تسهیلات پرداخت وام بانکی به مددجویان و نیز ایجاد اشتغال در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها ایجاد شده است، در آینده تحولی در آمار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت ایجاد اشتغال است، افزود: بخش عمده‌ای از اعتبار کمیته امداد برای امر اشتغال مددجویان تحت پوشش قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه تامین مسکن مددجویان یکی از برنامه‌های مورد تاکید کمیته امداد است که باید با حُسن تدبیر در بخش مسکن حل شود، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات مددجویان در گرو تامین مسکن است و در صورتی که این نیاز مددجویان تامین شود بسیاری از مشکلات آنها حل و بقیه خواسته‌های آنها از طریق کمک خیران قابل تامین است.

فتاح با اشاره به اینکه کارنامه پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال کمیته امداد استان اصفهان در سال گذشته بسیار درخشان،قابل توجه و مورد تایید بوده است، تصریح کرد: با توجه به وجود کارخانه‌های صنعتی که در استان اصفهان وجود دارد، انتظار داریم ظرفیت اشتغال در کمیته امداد استان اصفهان از 9هزار مورد بیشتر شود و در این خصوص معتقد هستیم که استان اصفهان می‌توانند به سقف 15 هزار مورد ایجاد اشتغال با پرداخت وام برسند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی همچنین در راستای تحقق شعار کمیته امداد مبنی «افزایش اعتماد عمومی» گفت: شعار ما همان شعار رهبری و همدلی دولت و ملت است و در این راستا نیز با دولت در سطح ملی و استانی وظیفه هماهنگی را داریم که این امر عملا در حال شکل‌گیری است.

وی نمونه بارز این شعار را در مشارکت مردم در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین درماه رمضان در کشور دانست و افزود: آمار جذب حامیان طرح اکرام ایتام محسنین در اصفهان نیز در ماه مبارک رمضان بسیار قابل توجه بوده است.

فتاح تاکید کرد: هر چه بیشتر این روحیه شکل بگیرد سبب تزکیه و ارتقاء مجموعه می‌شود.

وی گفت: کمیته امداد سال گذشته با 124 هزار مورد ایجاد طرح اشتغال جزء دستگاه‌های برتر بوده است که این آمار در کشور و نیز برای اصفهان در آینده افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در پاسخ به این سئوال که چه میزان اعتبار برای طرح اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده‌ است، گفت: بر اساس تبصره بودجه سال 94 که تکرار تبصره بودجه سال 93 است، مبلغ 2 هزار میلیارد تومان از تبصره بانکی قرض‌الحسنه برای اشتغال افراد تحت پوشش کمیته‌ امداد در نظر گرفته شده که در سال گذشته به دلیل محدودیت منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها یک‌هزار و 300 میلیارد تومان از این منابع استفاده شد.

وی اضافه کرد: امسال با هماهنگی مجموعه دولت، امید زیادی است که سقف اعتبار بانکی بیشتر شود و در این راستا جلسه‌ای برگزار شده که این وام بیشتر تا اشتغال افزایش و در نتیجه خانواده تحت پوشش بیشتری از طرح خارج شوند.

فتاح با اشاره به اینکه وام‌های کمیته امداد از طرف بانک‌های عامل و دیگری از سوی کمیته امداد تامین می‌شود، تاکید کرد: هر اقدام حمایتی در خصوص ایجاد اشتغال از سوی مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت‌ سرآمد شدن در کشور را دارد، از توافق و تفاهم با استاندار اصفهان در خصوص اجرای طرح پایلوت «شهر بدون نوبت اشتغال» و «شهر بدون مددجو» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.