قدس ‌آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی مسائل بعد از تحریم در کمیسیون‌های مختلف مجلس خبر داد و گفت: آثار مذاکرات هسته‌ای عمیق‌تر از آن چیزی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و باید این موضوع تبیین شود.

آثار مذاکرات هسته‌ای عمیق‌تر از آن چیزی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود

به گزارش قدس انلاین از تبریز، رضا رحمانی در هشتمین نشست مشترک استاندار با مجمع نمایندگان استان با اشاره به این که آذربایجان‌شرقی با برخورداری از موقعیت ویژه و ظرفیت‌های بالا جزو استان‌های پیشتاز اقتصادی است، افزود: بعد از تحریم روابط اقتصادی با کشورهای دیگر آسان‌تر و گسترده‌تر خواهد شد و با توجه به تمایل سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی برای حضور در کشور باید از این فرصت استفاده کنیم.

رحمانی با اشاره به تاثیر فوق‌العاده پروژه راه‌آهن تبریز- میانه در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری، خواستار تسریع در اجرای این پروژه شد.

محمداسماعیل سعیدی، دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نیز گزارشی از سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان ارایه کرد و گفت: احداث مرکز ماده 16 و وجود موسسات خیریه در شهر تبریز مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مقامات کشوری و استانی نتایج این سفر مورد بررسی قرار گیرد.

علیرضا منادی، دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به استان، گفت: نمایندگان مجلس در این سفر دیدگاه مثبتی نسبت به وضعیت علمی و فرهنگی استان پیدا کردند و قطعا این سفر شروع حرکتی ویژه برای حمایت از دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری درست و واقع‌بینانه دولت در حوزه سیاست خارجی، بر تعامل هر چه بیشتر مجلس و دولت برای استفاده از فرصت به وجود آمده در عرصه بین‌الملل تاکید کرد.

الهوردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس با اشاره به این که جمع بندی مذاکرات هسته‌ای در سایه حمایت‌های رهبری و تلاش‌های دولتمردان حاصل شد، گفت: دولت در شرایط بعد از تحریم باید برای وارد کردن فناوری، توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاری با رویکرد حمایت از تولید داخل برنامه‌ریزی کند که لازمه آن ریل‌گذاری مناسب برای فعالیت بخش خصوصی است.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی با وجود در اختیار داشتن بیشترین ذخایر معدنی در کشور، رتبه چهارم تولید محصولات معدنی را دارد، خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش معدن به ویژه صنعت مس شد و گفت: اولین عامل تحرک این صنعت، استقلال شرکت مس آذربایجان است که با وجود پیگیری‌های وزیر صنعت و استاندار آذربایجان شرقی هنوز به نتیجه نرسیده است و این موضوع پروژه‌های توسعه این صنعت را تحت تاثیر قرار داده است.

دهقانی از عدم اجرای تعهدات شرکت ملی مس در خصوص جاده خواجه- ورزقان انتقاد کرد.

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز بر اتخاذ تدابیر لازم برای فعال شدن پروژه‌های مس و نفلین‌سینیت تاکید کرد و گفت: علی‌رغم پیگیری نمایندگان، بازخورد مناسبی از سوی مسئولان کشوری صورت نمی‌گیرد و این پروژه‌ها تحرک لازم را ندارند.

وی بر استفاده از فرصت تهاتر در اجرای پروژه‌های عمرانی مهم از جمله راه‌آهن تبریز- میانه تاکید کرد.

میرهادی قره‌سید رومیانی، دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر هم با تاکید بر نگاه علمی و آکادمیک به مسایل استان، خواستار تفاهم و تعامل نمایندگان و مدیران اجرایی برای تحقق سند تدبیر توسعه شد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت حضور هیات‌های خارجی در استان، گفت: در شرایط بعد از تحریم باید از سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استفاده کنیم.

مسعود پزشکیان، دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز با اشاره به محدودیت منابع دولتی و ضرورت استفاده بهینه از منابع، اظهار داشت: اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها، داشتن نقشه راه، اتحاد و همدلی و اجتناب از اعمال سلایق شخصی از جمله ضروریات شرایط بعد از تحریم است

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.