عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس اعلام کرد رئیس مجلس ضرورت ارائه لایحه درباره برجام را به دولت اعلام کرده است، طبق متن «برجام» دولت ایران تعهداتی را می‌پذیرد، لذا یک موافقتنامه است و باید برای تصویب به مجلس برود.

لاریجانی ضرورت ارسال «برجام» به مجلس در قالب لایحه را به دولت اعلام کرده است
 
 
  •  

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، محمد سقایی نماینده مردم استهبان و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه رئیس مجلس ضرورت ارائه لایحه درباره برجام را به دولت اعلام کرده است، اظهار داشت: در موضوع برجام چون تعهداتی را دولت ایران به عهده می‌گیرد، این یک موافقتنامه است و طبق قانون اساسی باید برای تصویب به مجلس شورای اسلامی بیاید، یعنی در واقع ما به اسم آن کار نداریم و به محتوا کار داریم و به نظر من باید در این زمینه موضوع به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و مورد بررسی و رأی‌گیری قرار گیرد.

وی همچنین دربارهد ضرورت بررسی برجام در مجلس تأکید کرد: به نظر می‌رسد نگاه رئیس مجلس مبنی بر اینکه باید برجام به صورت یک لایحه از جانب دولت به مجلس ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد، نگاهی صحیح و کارشناسی است.

نماینده استهبان در مجلس در ادامه یادآور شد: بنده اطلاع دارم که ریاست محترم مجلس به دولت اعلام کرده است که «برجام» باید در قالب لایحه به مجلس ارسال شود.

سقایی در پایان خاطرنشان کرد: موافقتنامه‌های معمولی بین کشورها در زمینه حمل و نقل و ترابری و همه زمینه‌های دیگر در صحن مجلس بررسی و رأی‌گیری می‌شود و سابقه نداشته است موافقتنامه‌ای بین ایران و سایر دولت‌ها بررسی نشود و به مجلس نیاید؛ در موضوع برجام نیز چون تعهداتی را دولت ایران به عهده می‌گیرد، این یک موافقتنامه است و طبق قانون اساسی باید برای تصویب به مجلس بیاید و مورد بررسی و رأی‌گیری  قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.