جن ساکی سخنگوی دولت باراک اوباما اعتراف کرد که برنامه وزارت دفاع 'پنتاگون'مبنی بر آموزش نظامی مخالفان سوریه به شدت شکست خورده است.

کاخ سفید به شکست برنامه آموزش مخالفان سوریه اعتراف کرد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا و پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، ساکی گفت: نیمی از عناصر مخالف سوریه در نتیجه درگیر شدن با تندروهای جبهه النصره قبل از شروع نبرد با گروهک تروریستی داعش به هلاکت رسیده و یا بازداشت شده و یا ناپدید شده اند.
به گفته شبکه تلویزیونی آمریکایی 'سی بی اس'، پنتاگون برای آموزش تقریبا 60جنگجوی مخالف سوریه طی دو ماه 42 میلیون دلار هزینه صرف کرد و سازمان اطلاعات آمریکا در مورد صلاحیت تقریبا 7 هزار عنصر داوطلب در حال تحقیق بسر می برد.
آمریکا چندی پیش اعلام کرد در نظر دارد سالانه تقریبا 5 هزار عنصر داوطلب را در اردوگاههای نظامی ترکیه ، قطر ، اردن و عربستان آموزش دهد.
پس از گذشت کمتر از دو هفته از اعزام به اصطلاح جنگجویان میانه رو به سوریه ، جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه دستکم 13 تن از آنان را ربود.
گروهک تروریستی جبهه النصره که واشنگتن آن را یک تشکیلات تروریستی بشمار آورده در پیروز شدن بر گروه های تروریست مورد حمایت آمریکا در سوریه سابقه پر باری دارد.
به عنوان مثال گروهک تروریستی جبهه النصره در سال گذشته گروهک تروریستی به اصطلاح جبهه انقلابیون سوریه به فرماندهی جمال معروف را شکست داد.
همچنین گروهک تروریستی جبهه النصره چندی پیش در سال جاری میلادی گروهک تروریستی به اصطلاح جنبش حزم مورد حمایت آمریکا را در شمال غرب سوریه شکست داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.