رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: چابک سازی دولت زمینه بهبود فضای کسب و کار را فراهم می‌کند.

چابک سازی دولت زمینه بهبود فضای کسب و کار را فراهم می‌کند

وی با بیان اینکه پیروزی هسته‌ای یک نوع پارادایم جدیدی در کشور ایجاد کرده است، افزود: همچنین انتظارات زیادی به وجود آمده و آن اینکه می‌توان با گفت‌وگو و استدلال بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: این پیروزی توقعات زیادی را در بردارد زیرا وقتی نظام در مسائلی مانند هسته‌ای می‌تواند وارد عمل شود در گرفتاری‌های دیگر هم‌ می‌تواند موفق عمل‌کند.

جلال پور با اشاره به اینکه پس از حل مسائل هسته‌ای امروز نوبت اقتصاد ایران است خاطرنشان‌کرد: اقتصاد ایران در دهه‌های اخیر دچار بیماری مزمنی شده که با توجه به شرایط جدید توانسته‌ایم نفس کمی به آن بدهیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: اقتصاد ایران اقتصاد نفت زده‌ای است‌که با به وجود آمدن رکودها بزرگ بودن بدنه دولت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

جلال پور رساندن تورم 40 درصد به 15 درصد توسط دولت را کار بزرگی عنوان کرد و گفت: با این حال وضعیت رکود امروز نگران کننده‌ است اگر نگاهی به شرایط بی‌ندازیم می‌بینیم در انباشت لشگر بیکاران معضل‌ جدی‌داریم.

وی با بیان اینکه فربهی دولت و هزینه‌ای که دولت برای حجم نیروی انسانی خود می‌پردازد جدی است اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر حقوق بگیر و 4 هزار نفر مستمری بگیر هزینه‌هایی را به دولت تحمیل کرده که به سادگی قابل حل نیست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: دولتی‌ که فربه باشد بسیاری از معضلات را در خود دارد به عنوان مثال ریشه بسیاری از مسائل امروز از قبیل فساد در بزرگی دولت و دقت نکردن در این مطلب است.

جلال پور با بیان اینکه هرچه دولت بزرگ‌تر باشد شرایط حضور فعالان اقتصادی‌کاهش پیدا می‌کند عنوان‌کرد: هم‌ اکنون فشارها بر مالیات زیاد شده در صورتی‌ که شرایط رکود حاکم است فضای‌کسب و کار به نهایت مشکل دارد و رتبه خوبی در این زمینه نه در جهان و نه در منطقه داریم.

وی افزود: فساد و قاچاق فضای سالم و رقابتی را تنگ کرده و درمان این بیماری کار بسیار بزرگی است که باید روی آن اقداماتی را انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در زمانی که سرمایه گذار داخلی با مشکل مواجه است خاطرنشان‌کرد: حتما سرمایه‌گذاران بعد از یک دوره هیجانی سرمایه گذار به فضای کسب و کار ایران نگاه می‌کنند وقتی سرمایه گذاران داخلی در کشور نمی‌مانند حضور سرمایه گذار خارجی یک سراب است.

جلال پور با تاکید بر اینکه تبلیغات سرمایه‌گذار نمی آورد تصریح کرد: شرایط مناسب و فضای بدون رانت سرمایه گذار را می‌آورد.

وی افزود: امروز روز تغییر به سمت بزرگ تر شدن بخش خصوصی به معنای واقعی است بخش خصوصی خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر نهادی و دولتی نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.