قدس آنلاین: شهرکرد: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان، از کسب رتبه دوم کشوری در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد.

چهارمحال و بختیاری موفق به کسب رتبه دوم کشوری دراجرای سیستم آبیاری تحت فشار شد

حمید رضا دانش در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در شهرکرد، اظهار کرد: افزایش تولیدات کشاورزی مستلزم گسترش سطح زیر کشت، بالایردن میزان تولید در واحد سطح، اصلاح و گسترش شیوه‌های نوین آبیاری است که ایتان چهارمحال و بختیاری تا کنون موفق به اجرای سیستم آبیاری تحت فشاردر 46هزار هکتار از اراضی استان شده است.

وی با اشاره به مزایای آبیاری تحت فشار گفت: یکی از خصوصیات اراضی استان چهارمحال و بختیاری دارا بودن شیب زیاد است که با آبیاری به صورت غرق آب موجب ایجاد رواناب سطحی و فرسایش خاک می‌شود که با استفاده از آبیاری تحت فشار در اراضی پرشیب و با عوارض توپوگرافی زیاد از ایجاد رواناب سطحی و فرسایش خاک که از معایب آبیاری سطحی در این اراضی محسوب می‌شوند می‌توان به شکل مؤثری جلوگیری کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار ،استفاده از ارقام زود رس ومیان رس وکشت محصولات با نیاز آبی پایین ، درراستای  صرفه جویی درمصرف آب وجلوگیری از فرسایش خاک موثر می‌باشد که در استان چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است.

 دانش با بیان اینکه استان چهارمحال وبختیاری تاکنون رتبه دوم کشوری را دراجرای سیستم آبیاری تحت فشار کسب کرده است گفت: استان آبیاری تحت فشار و در زمینه صرف جویی درمصرف آب جزءاستان‌های پیشرو می‌باشد.

وی،با اشاره به ، استفاده از ارقام زود رس ومیان رس وکشت گیاهان با نیاز آبی پایین از دیگر اقدامات  جهت جلوگیری از فرسایش خاک وکاهش مصر ف آب دراستان افزود: دراین راستا امسال برای نخستین بار بیش از 80تن ارقام زود رس ومیان رس ذرت با ارقام دیررس جایگزین شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه40درصد از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است گفت: استفاده تاثیر بسزایی در افزایش محصول و سوددهی را به همراه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.