قدس آنلاین: مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: از زمان شروع این طرح تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند که یک میلیون و ۱۷۲ هزار نفر آن از خراسان رضوی بودند و این استان بالغ بر درصد این آمار را به خود اختصاص داده و خراسان رضوی پس از تهران در این خصوص در رتبه دوم قرار گرفته است

یک میلیون و ۱۷۲ هزار نفر از خراسان رضوی دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رمزی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه در سخنانی اظهار داشت: حوزه فعالیت بیمه سلامت در بحث پوشش بیمه‌ای است و با اقدام دولت تدبیر و امید بیمه سلامت رایگان فعال شد.

وی افزود: از زمان شروع این طرح تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند که یک میلیون و ۱۷۲ هزار نفر آن از خراسان رضوی بودند و این استان بالغ بر درصد این آمار را به خود اختصاص داده و خراسان رضوی پس از تهران در این خصوص در رتبه دوم قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی عنوان کرد: از جمع یک میلیون و ۱۷۲ هزار نفر بیمه شده خراسان رضوی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از آنها از مشهد و مناطق محروم و حاشیه شهر بودند و با توجه به اقدام دولت تدبیر و امید هم دفترچه‌دار شدند و هم از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند گشتند.

رمزی تصریح کرد: تا پایان تیرماه امسال ۳ میلیون و ۷۹۸ هزار بیمه شده داشتیم در صورتیکه این عدد تا پایان سال ۱۳۹۲، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود و در این رابطه رشدی ۲۴ درصدی را داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: ۴۷۰۰ مجموعه با بیمه سلامت قرارداد دارند که ۴۴۱۵ مورد شهری و ۲۸۵ مورد روستای به صورت مستقیم و غیرمستقیم طرف قرارداد هستند و در استان یک میلیون و ۹۷۶ هزار نفر بیمه شده روستایی داریم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: صندوق‌های کارمندی، اقشار، ایرانیان، روستائیان و بیمه سلامت تحت پوشش این مرکز هستند که خدمات سطح یک ارائه می‌دهند.

 

رمزی گفت: در سال 1392، 15 میلیون و 26 هزار مراجعه داشتیم و در سال 1393، این عدد با رشدی یازده درصدی به 16 میلیون و 654 هزار مراجعه رسیده است.

وی افزود: در حوزه درمان در سال گذشته بالغ بر 800 میلیارد تومان هزینه کرد داشتیم که رشدی 88 درصدی نسبت به سال 1392 که بالغ بر 425 میلیارد تومان بود داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: برای کسانی که به سلامت خود بها نمی‌دهند باید کاری کنیم که قدر این نعمت الهی را بدانند تا جامعه‌ای سالم را داشته باشیم و باید پاداشی برای کسانی که به این موضوع توجه می‌کنند در نظر بگیریم  و بسته‌های تشویقی در بحث سلامت را خواهیم داشت تا هزینه‌ها به جای سیر صعودی، سیری نزولی را داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.