وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتایان خود در برخی کشورهای عربی، درباره شرایط منطقه خاورمیانه به ویژه مساله سوریه گفت‌وگو کرد. همزمان منابع خبری از سفر وزیر خارجه عربستان به مسکو خبر داده‌اند.

گسترش بی‌سابقه تحرکات دیپلماتیک روسیه برای حل بحران در سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با تاکید بر تماس تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور با وزرای خارجه مصر، امارات و کویت اعلام کرد که در این گفت‌وگو طرفین درباره شرایط منطقه خاورمیانه به ویژه تحولات سوریه به تبادل‌نظر پرداخته و بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای حل این بحران از راه سیاسی در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کردند و همچنین حمایت بین‌المللی برای دستیابی به توافق ملی در سوریه را ضروری دانستند.

همزمان روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به نقل از منابع رسمی روس نوشت: عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در راستای مقدمه‌سازی سفر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور در پاییز آتی و نیز تهیه دستورالعمل‌های بین‌المللی منطقه‌ای برای حل بحران سوریه و یمن و مقابله با تروریسم، به مسکو سفر کرده است.

منابع روس فاش کردند که مسکو به رایزنی‌های خود با نمایندگان ائتلاف مخالفان سوریه و دیگر طرف‌های سوری برای حل بحران ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.