قدس آنلاین : رییس اتاق بازرگانی اصفهان از این اتاق به عنوان کانون تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی یاد کرد وگفت: هیات نمایندگان اتاق اصفهان به نمایندگی از تمام فعالان اقتصادی تلاش می کند که مسایل و مشکلات جامعه کار و تولید را با پیگیری برطرف کنند.

اتاق بازرگانی کانون تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در نخستین جلسه کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان، اظهار داشت: کمیسیون های اتاق نقش بسزایی در بررسی فضای کسب و کار دارند.
وی تصریح کرد: هدف تشکیل کمیسیون های اتاق رصد مشکلات و موانع فعالیت های اقتصادی در استان و کشور و ارایه راهکار برای برطرف شدن آن است.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان از کمیسیون های اتاق اصفهان خواست که در موضوعات مرتبط با حیطه فعالیت خود راهکارهای اصلاحی را پس از بررسی و کارشناسی به اتاق ارایه کنند تا  در مجامع تصمیم گیری از سوی اتاق ارایه شود .
وی با اشاره به دوران سازندگی پس از هشت سال جنگ تحمیلی گفت:امروز هم دولت با کمک بخش خصوصی باید تلاش  کنند تا هشت سال ویران شدن اقتصاد را جبران شود.
6  کمیته تخصصی  ذیل کمیسیون فعال می شود
قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: این کمیسیون تلاش دارد در راستای جذب سرمایه گذاری برای استان اصفهان و تلاش برای افزایش مبادلات تجاری بین المللی شرکت های استان فعالیت کند.
وی تصریح کرد: 6 کمیته شامل بررسی موانع سرمایه گذاری، توسعه روابط تجاری و  اقتصادی  خارجی و نمایشگاهها، بررسی مزیت های سرمایه گذاری استان، جذب و توسعه سرمایه گذاری خارجی، جذب و توسعه سرمایه گذاری داخلی و بورس، بانک و بیمه زیر مجموعه کمیسیون فعالیت می کنند.
علی نادری مشاور عالی اتاق اصفهان در این جلسه یکی از موضوعات مهم این کمیسیون را جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه استان برشمرد و گفت: حضور بانک های خارجی، توسعه صنعت بیمه ،سرمایه گذاری در توریست سلامت و سرمایه گذاری در مزیت های استان از رویکرد های اصلی این کمیسیون در این دوره است.
 سرمایه گذاری امنیت می خواهد
عضو کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این جلسه، گفت: مهمترین عامل جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به استان اصفهان ایجاد امنیت برای سرمایه گذار است .
مسعود صرامی از اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی خواست که در طول فعالیت خود تلاش کنند سهم اقتصاد دولتی را از 85 درصد کنونی به 50 درصد کاهش دهد تا اقتصاد کشور بتواند در فضای رقابتی سالم رشد پیدا کند.
وی با اشاره به سخنان مسئولان دولتی مبنی بر پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران، گفت: فرش قرمز باید در فضای اقتصادی شهر و استان پهن شود نه در منازل مسکونی مسئولان، زیرا با شعار و وعده و وعید نمی توان سرمایه گذار خارجی جذب کرد.
صرامی همچنین فرایند مهمان پذیری در برخی از هتل های اصفهان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: برای جذب سرمایه گذار باید از پای پله هواپیما تا هتل مورد احترام قرار گیرد و در خواست های وی مورد توجه قرار گیرد.
وی توسعه گردشگری اصفهان را نیازمند توجه به زیر ساخت های آموزش به فعالان بخش خدمات دانست و بیان داشت: برای جذب گردشگران خارجی باید رانندگان تاکسی، هتل داران و سایر فعالان این بخش، آموزش لازم را ببینند.
برای توسعه کارآفرینی و سرمایه گذاری باید ذهن جامعه را اصلاح کرد
سید عبدالحسین ساسان اقتصاددان برجسته در این جلسه، گفت: برای توسعه کارآفرینی و سرمایه گذاری  در کشور باید نگاه جامعه را نسبت به کارآفرینان و سرمایه گذاران  اصلاح کرد.
وی بیان داشت: برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی و ترویج تفکر کارافرینی در جامعه باید به جای تمرکز بر  سخت افزار و آوردن سرمایه بر روی نرم افزار جامعه فعالیت کنیم.
وی با اشاره به اعتصاب دانشجویان کره جنوبی در دهه 70 میلادی علیه دولت این کشور گفت: این دانشجویان معترض بودند که چگونه ایران با نرخ رشد بالای اقتصادی در حال پیشرفت است و کشور کره جنوبی  روز به روز در جا می زند.
وی تصریح کرد: در همان دوره کفش ملی ایران سهم بسزایی از بازار اروپا را در دست داشت و در بخش گردشگری بزرگترین پارک های گردشگری دنیا در ایران در حال ساخت بود. همچنین  بهترین و با کیفیت ترین تولیدات نساجی خاورمیانه در ایران تولید می شد و کارخانه پلی اکریل اصفهان دومین کارخانه بزرگ تولید نخ اکریلیک در جهان بود.
استاد پیشین اقتصاد دانشگاه اصفهان  افزود: در چنین شرایطی که کارآفرینان ایرانی در حال توسعه تولیدات و کمک به پیشرفت کشور بودند افکار کمونیستی در قالب داستان، شعر و بحث های روشنفکری در جامعه تسری پیدا کرد و باعث شد ذهن جوانان از اندیشه های ضد کارآفرینی و سرمایه گذاری  پر شود.
ساسان خاطر نشان کرد: در آن زمان  دانشجویان با مطالعه کتاب هایی از این دست به صورت ناخواسته با سرمایه گذاری  به مقابله پرداختند.
وی اضافه کرد: هیچ کس به آنان نگفت که دیدگاه ضدیت با کارآفرین و سرمایه گذار  جامعه را بدبخت می کند و غافل از اینکه ما داشتیم توطئه می کردیم و کارآفرینان داشتند کشور را به جلو می بردند. ولی به دلیل اینکه این دیدگاه طرفداران زیادی داشت توانست بر دیدگاه کارآفرینی و سرمایه گذاری پیروز شود.
استاد اقتصاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تفکر ضد سرمایه داری در جامعه منتشر شد بدون اینکه توجیه شویم که کارآفرین با ثروتمند تفاوت دارد. دوم اینکه کسی  به ما نگفته بود که سرمایه مقدس است. اکنون نیز جرات نمی کنیم به صورت روشن در جامعه و کلاس های دانشگاه بگوییم سرمایه مقدس است.
وی  اظهار داشت: در شرایطی که بر روی دیوار ها شعار می نوشتند «مرگ بر سرمایه دار» متوجه نبودیم که معنای این شعار یعنی «مرگ بر جوانان»  زیرا بدون سرمایه سرمایه گذار و تفکر کارآفرینی؛  بیکاری، اعتیاد و فحشا در بین جوانان جامعه رشد پیدا می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.