فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹ تن مواد مخدر در خراسان رضوی کشف شده است.

۹ تن مواد مخدر در خراسان رضوی کشف شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم ظهر امروز در نشستی خبری اظهارداشت: خبرنگاران در راستای برقراری امنیت پایدار در جامعه اثرگذار هستند و این قشر با نقش زیر بنایی خود، در انتقال مطالب آموزشی، احساس امنیت و آرامش نسبی را به ارمغان می‌آورند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خود کنترلی و القاء این اندیشه را از وظایف رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: فرمانده انتظامی با همکاری قوه قضاییه بر آن است که امنیت پایدار را در جامعه ایجاد کند که این اندیشه تنها با همیاری اصحاب رسانه امکان پذیر است که به عنوان دستور کلی در صدر امور قراردارد.

وی خطاب به رسانه های گروهی گفت: از رسانه‌ها خواسته می‌شود در انتقال اخبار، از بیان جزئیات نحوه دستگیری خودداری کنند و تنها به گفتن اقدامات پلیسی در دستگیری مجرمین اکتفا کنند.

سردارسرتیپ دوم امیری مقدم به همکاری فرماندهی انتظامی با روزنامه قدس اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی اخبار و اختصصاص بخش مشاوره خانوادگی در این روزنامه سبب شده طلاق که به عنوان معزل اجتماعی شناخته می‌شود در این شهر کاهش پیداکند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی جذب نیرو‌های خود را تنها با گزینش امکان پذیر ساخته است هدف ما در نیروی انتظامی جذب بهترین نیرو‌ها است.

وی به سرقت‌های صورت گرفته از دو موسسه، یک بانک و یک طلافروش اشاره کرد و گفت: تلاش ماموران در شناسایی و دستگیری مجرمین ادامه دارد و این در حالی است که مجرمان اصلی حمله به طلافروشی که طلا‌های خود را با موتور سیکلت در بولوار وکیل آباد حمل می‌کرد شناسای و دستگیر شدند.

سردار سرتیپ دوم امیری مقدم به اقدامات صورت گرفته در مورد مواد مخدر اشاره کرد و افزود: جمع آوری معتادین رها شده در سطح شهر دستوری است که هر روزه در حال اجرایی شده است و این اقدام در شرایطی است که از ابتدای سال تاکنون توانسته‌ایم 9 تن و 400 کیلوگرم مواد مخدر را در استان کشف کنیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابری می‌کند همچنین 29 باند قاچاق مواد مخدر کشف و برخورد شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به برخورد فرماندهی انتظامی استان با جرایم خشن، قتل و سرقت مسلحانه اشاره کرد و گفت: دو سارق مسلح که با هم دستی با یکدیگر از منازل سطح شهر سرقت می‌کردند دستگیر شدند و تا کنون به 20 فقره سرقت اعتراف کردند همچنین  مال‌خر‌های این سارقان نیز در سایر استان‌ها نیز در چنگال قانون قرار گرفتند.

وی به نقل از آمار اعلام شده توسط یکی از مطبوعات مبنی بر وقوع تعداد نزاع‌ها در استان گفت: این میزان نزاع این پیام را دارد که دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی بایستی در این رابطه به وظایف خود عمل کنند.

سردار سرتیپ دوم امیری مقدم با بیان اینکه دستور ابلاغ شده این است که اگر در نزاعی سلاحی کشف شود حتی اگر آن سلاح مجوز داشته باشد، سلاح از صاحب آن سلب و مجوز آن لغو می‌شود، گفت: در صورت استفاده از سلاح در مراسم‌های عروسی این سلاح توسط مامورین انتظامی مصادره می‌شود.

وی  به وقوع 54 مورد قتل از ابتدای امسال تا کنون اشاره کرد و اظهار داشت: کار رسانه بالا بردن آستانه تحمل مردم است و فقر فرهنگی با شعله ور کردن خشم قتلی را به وجود می‌آورد.

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان‌کرد: 10 هزار خودرو که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بودند توقیف و تابلو‌هایی که نیاز به اصلاح در سطح شهر داشتند را مورد بازنگری قرار دادیم و ساعت دار کردن محل پارک برای مکان‌های پرتردد که پارکینگ ندارند بخشی از این اقدامات است.

وی در مورد سلامت ناوگان بین شهری گفت: از میان 5300 نفری که در ناوگان بین شهری تردد می‌کنند با تستی که صورت گرفت آگاه شدیم عده‌ای از آنها آلوده به مواد مخدر صنعتی هستند که  با انتقال این افراد به مراکز درمانی و کسب بهبودی ناوگان بین شهری در انتقال مسافران با کیفیت بهتری عمل می‌کند.

سردار سرتیپ دوم امیری مقدم به پاکسازی مناطق آلوده در توزیع مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: با برپایی 2200 طرح در این باب، در نظر داریم  همزمان با دهه کرامت 4کلانتری جدید در سطح مشهد مقدس به جهت برقراری امنیت بیشتر راه اندازی کنیم.

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از نگه داری 1500نفر از معتادین رها شده در مراکز درمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: مرکزی توسط فرماندهی انتظامی ایجاد شده که در آن با ظرفیت 2 هزار نفر، معتادینی که بیش از دو بار به این مرکز می‌آیند ولی اصلاح نمی‌شوند را به مدت یک الی دو سال نگه داری می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.