قدس آنلاین - ایلام: در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین استان ایلام بر مطالبه رسانه ها از مدیران برای بهبود زیرساخت های اربعین در استان ایلام تأکید شد.

مطالبه رسانه ها از مدیران برای بهبود زیرساخت های اربعین ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، معاون خبر صدا و سیمای استان ایلام در این نشست با بیان اینکه صداوسیمای استان هم اکنون با ساخت برنامه هایی مشکلات و زیرساختهای استان و شهرستان مهران را برای اربعین پیگیری می کند، گفت: دیگر رسانه های استان و اهالی مطبوعات و جراید، هم باید این مسئله را مد نظر قرار داشته باشند و در ایام باقی مانده تا اربعین به این مسئله مهم و جهانی اهمیت دهند.

کیومرث کوهی با اشاره به اینکه کمیته رسانه کنگره اربعین اولین نشست خود را با تعیین وظایف کمیته آغاز کرده است، اظهارداشت: رسانه های استان ایلام از هم اکنون باید پیگیری وضعیت زیرساختهای استان ایلام باشند تا مشکلات سال قبل بسیار کمتر شود.

وی مرز مهران را یکی از مهمترین ظرفیتهای استان ایلام دانست و بیان داشت: این مرز یکی از مهمترین کانون های تردد زوار عتبات عالیات در کشور است و در سال گذشته 2 میلیون زائر در ایام اربعین از این مرز تردد داشته و در سال جاری پیش بینی می شود بیش از 3 میلیون زائر از این مرز تردد داشته باشند.

معاون خبر صدا و سیمای استان ایلام مطالبه رسانه ها از مسئولان برای ایجاد زیرساخت ها را بسیار مهم ارزیابی و تأکید کرد: رسانه ها باید پیگیر اجرای زیرساختهای لازم از قبیل راه، سرویس بهداشتی، گیتهای ورود و خروج، آبرسانی و ... باشند و بررسی کنند چقدر استان و شهرستان برای اربعین سال جاری آماده شده است.

قائم مقام صدا و سیمای استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه صدا و سیمای استان ایلام با دیگر رسانه های استان در زمینه اطلاع رسانی در ایام اربعین همکاری لازم را خواهد داشت، گفت: بسیاری از ظرفیتهای مرز مهران و استان ایلام باید در سطح رسانه های کشوری مطرح شود و کمی و کاستی هم در رسانه ها نیز پیگیری شود تا بخشی از مشکلات استان برای اربعین سال جاری حل شود.

توفیق عقابی با اشاره به اینکه دو ماه به ایام محرم بیشتر نمانده است و کمیته رسانه هر دو هفته یک بار در راستای هم اندیشی و اتخاذ تصمیم برای راهکاری رسانه ای در استان شکل می گیرد، اظهارداشت: همه مسئولان و رسانه ها باید پای کار باشند و هر فعالیتی در ایام اربعین در استان صورت می گیرد باید توسط کمیته رسانه ای، اطلاع رسانی شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه ایام اربعین سال گذشته باعث شد استان ایلام و مرز مهران در رسانه ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: در ایام اربعین سال جاری، قطعاً استان ایلام بیشتر از سال گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

خداداد ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نیازهای سال جاری برای اربعین لزوم ساماندهی خدمات ارائه شده به زائران در بخشهای مختلف است، اظهارداشت: به طور قطع صدا و سیما و دیگر رسانه های استان ایلام در اطلاع رسانی ایام اربعین سال گذشته بسیار خوب عمل کردند و در سال جاری نیز باید رسانه ها از مسئولان برای حل مشکلات پیگیری کنند.

وی به لزوم توزیع اقلام فرهنگی در مرز مهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید شرایطی در استان فراهم شود که خبرنگاران و عکاسان بعد از مرز مهران نیز همراه با زائران باشند و مسائل و مشکلات را بازگو کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.