گزارش‌های جدید حاکیست از ابتدای سال ۲۰۱۵ بیش از ۶۰۰ تن در سراسر امریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شده‌اند.

مرگ ۶۰۰ تن به ضرب گلوله پلیس امریکا

به گزارش روزنامه امریکایی واشنگتن پست، 601 نفر در هشت ماه اول سال 2015 هدف گلوله پلیس امریکا قرار گرفته و کشته شده‌اند.

براساس این گزارش، طی 30 روز گذشته دستکم 85 نفر توسط پلیس امریکا کشته شده‌اند که 24 تن از این قربانیان سیاهپوست و غیرمسلح بوده‌اند.

قتل سیاهپوستان غیرمسلح توسط افسران سفیدپوست پلیس طی سال گذشته اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر امریکا برانگیخته است.

گزارش واشنگتن پست براساس گزارش‌های خبری، سوابق و پیشینه‌های عمومی، پایگاه داده‌های اینترنتی و گزارش‌های اصلی تهیه شده است.

در یکی از این موارد، پلیس امریکا مردی سیاهپوست و غیرمسلح به نام کریستین تیلور را در فروشگاهی  در شهر آرلینگتون در ایالت تگزاس به ضرب گلوله کشت.

تیلور 19 ساله، اتومبیل خود را به یک شرکت نمایندگی خودرو و یک شرکت امنیتی برد و وقوع یک سرقت را گزارش کرد؛ اما پلیس  در مواجهه با این جوان در این شرکت امنیتی، وی را به ضرب گلوله کشت.

در ماه ژوئن نیز، گزارش یک پایگاه جامع اطلاعاتی منتشر شده توسط روزنامه گاردین نشان داد پلیس امریکا نسبت به پلیس دیگر کشورها افراد بیشتری را در حملات روزانه خود می‌کشد.

پایگاه اطلاعاتی موسوم به «کانتد» نیز گزارش داد که افسران پلیس امریکا حدود دو برابر آماری که دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) گزارش می‌دهد، شهروندان را می‌کشد.

گاردین برآورد کرد، 497 قتل توسط پلیس امریکا تا 20 خرداد رخ داده که تقریبا دو برابر رقمی است که اف‌بی‌آی اعلام کرده است.

پلیس امریکا در تاریخ 18 مرداد سال گذشته مایکل براون جوان سیاهپوست 18 ساله را به ضرب گلوله در شهر فرگوسن در ایالت میزوری از پای در آورد. امسال در سالگرد قتل براون، اعتراضات گسترده‌ای در سراسر امریکا برگزار شد.

*پرس تی وی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.