قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: قرارداد احداث گلدسته های امامزاده علی صالح (ع) منعقد شده است.

انعقاد قرارداد احداث گلدسته های امامزاده علی صالح (ع) ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه قرارداد دیوارچینی و گلدسته های امامزاده علی صالح (ع) منعقد شده و کار اجرایی آن در حال انجام است، اظهارداشت: قرار است گلدسته های امامزاده علی صالح (ع) به صورت مسین باشد و در این راستا برنامه ریزی لازم از سوی مسئولان امر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امامزاده علی صالح (ع) از معروف ترین امامزادگان مدفون در استان ایلام است و همه ساله زائران بسیاری از شهرستان های مختلف استان و استان های همجوار به زیارت این بقعه می آیند، افزود: پیش بینی می شود با تکمیل گلدسته‌ها و مقایسه آن یکی از بی نظیرترین گلدسته‌های ایجاد شده در استان ایلام و دیگر مناطق باشد که جا دارد از دست اندرکاران این مهم تقدیر شود.

گفتنی است امامزاده علی صالح از مشهورترین امامزادگان استان ایلام و غرب كشور است، مرقد مطهر ايشان در بیست و پنج کیلومتری شهر ایلام به سمت مهران بر روی تپه‌ای قرار دارد، علی صالح، مسمی به «علی الخیر»، کنیه او ابوالحسن و لقب او صالح فرزند «عبیدالله الاعرج الاول» فرزند «الحسین الاصغر» فرزند امام علی بن الحسین بن علی ابی طالب (ع) می‌باشد. ( الروض المعطارفی تشجیر تحفه الازها،: 118)  همسرش ام سلمه دختر عبدالله بن حسين الاصغر بن امام سجاد (ع) یعنی دختر عموی وی بوده است، ایشان مستجاب الدعوه بوده و صاحب کرامات است.

 آیت الله العظمی مرعشی نجفی امامزاده علی صالح (ع) را از اصحاب خاص امام صادق(ع) دانسته‌اند و همچنين کتب معتبر او را از یاران امام موسی بن جعفر (ع) و امام رضا (ع) ذکر کرده‌اند، که نشان مي دهد امامزاده علی صالح (ع) دارای عمر طولانی بوده و محضر سه تن از ائمه هدی (ع) را درک نموده‌اند.

 شهید ثالث قاضی نورالله شوشتری در کتاب «مجالس المؤمنین» در بیان احوال علی صالح چنین آورده است: ابوالحسن علی بن عبیدالله سخت بزرگ وعظیم القدر بود و ریاست عراق بدو تعلق داشت.

 (قمی،1331، جلد دوم : 50 ) کنیت او «ابوالحسن» است و مستجاب الدعوه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.