به‌تازگی پیام‌هایی جعلی مبنی بر «عدم پذیرش نمایندگان حماس توسط رهبر انقلاب» در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

ممنوع الورودی حماس به ایران به دستور رهبری صحت ندارد+ عکس

 فارس به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

 

*شایعه**

به تازگی پیام‌هایی جعلی مبنی بر«عدم پذیرش نمایندگان حماس توسط رهبر انقلاب» در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

یک فایل صوتی نیز به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است در این فایل گوینده مدعی می‌شود که: «حسب دستور رهبری، ایران گروه اعزامی حماس را نپذیرفته است که وارد کشور شوند» و علت لغو سفر هیأت حماس به تهران، سفر خالد مشعل به عربستان بیان می‌شود.

*واقعیت**

اما واقعیت ماجرا چیست؟ لغو سفر خالد مشعل به ایران صحت ندارد، ضمن اینکه دستور رهبر معظم انقلاب در این خصوص نیز خود ادعایی بی‌پایه‌ بر یک شایعه بی‌اساس است. در ادامه آخرین خبرها در خصوص سفر خالد مشعل را می‌خوانید:


*در حال برنامه‌ریزی برای سفر «مشعل» به تهران هستیم
یکشنبه 18 مرداد «خالد القدومی» نماینده حماس در تهران اعلام کرده است که زمان دقیق سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به ایران مشخص نیست اما تلاش‌ها برای سفر او ادامه دارد. وی همچنین وجود تنش در روابط ایران و حماس را تکذیب کرد و از وعده‌های تهران برای پیشرفت این روابط خبر داد.

*حماس: روابط ما با ایران ادامه دارد

یکشنبه 18 مرداد «خلیل الحیه» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد روابط این جنبش با تهران همچنان موجود است و قطع نشده، وی سپس ابراز امیدواری کرد حمایت ایران از مقاومت فلسطین برای ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر ادامه یابد.

* بهبود رابطه طرفین، مقدمه سفر مشعل به تهران است
یکی از اعضای حماس (که نامش فاش نشد) دوشنبه 19 مرداد اعلام کرد که: «مشعل در زمان فعلی به تهران نخواهد رفت، تمامی کادر رهبری حماس به جز مشعل برای سفر به ایران آماده‌اند و این امر دلایل بسیاری دارد که یکی از آنها نامناسب بودن زمان فعلی است. تهران سفر مشعل را به بهبود رابطه طرفیت مشروط کرده و این در برهه کنونی برای حماس مقدور نیست و به یک شرایط باثبات‌تر در منطقه نیاز دارد.»

اما در اینجا این پرسش مطرح می‌شود که آیا سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به عربستان سعودی تأثیری بر روابط این جنبش با ایران گذاشته است؟

*سفر مشعل به عربستان تأثیری بر روابط ایران با حماس ندارد

پیش از این علی اکبر ولایتی مشاور رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره در این خصوص گفته است: سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ریاض تأثیری بر روابط این جنبش با تهران ندارد.

ولایتی شایعات موجود درباره تیرگی روابط میان تهران و حماس را تکذیب و همچنین روابط ایران و جنبش جهاد اسلامی فلسطین را حسنه توصیف و اعلام کرد که وی شخصاً نسبت به دیدار با رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هر زمان که فرصت ایجاد شود اهتمام می‌ورزد.

وی افزود: روابط ایران با جنبش حماس رابطه‌ای مبتنی بر مهر و دوستی است و در نتیجه ایران در امور داخلی جنبش حماس مداخله نمی‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.