قدس آنلاین:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: اتصال ۲۵ هزار روستای جدید به اینترنت پر سرعت بر اساس اولویت بندی در دستور کار دولت است.

اتصال ۲۵ هزار روستای جدید به اینترنت پر سرعت

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمود واعظی در نشست خبری در بجنورد اظهار داشت: رونق مناطق محروم و روستاها است و از طریق ایجاد زیرساخت های ارتباطی از جمله اینترنت به دنبال محرومیت زدایی و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها یکی از سیاست های دولت بوده است.

 

واعظی با بیان این مطلب که ارائه خدمات اینترنتی در روستاهای بالای 20 خانوار از دیگر اهداف دولت تدبیرو امید است، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته  با دستگاههای اجرایی مختلف ، اتصال 25 هزار روستای جدید به اینترنت پر سرعت  بر اساس اولویت بندی در دستور کار دولت است.
وی بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که ارائه خدمات تلفن و اینترنت در روستاها به عنوان یک کار معمولی تلقی نشود بلکه مجوعه ای از خدمات همراه با ارائه آموزش های مجازی در حوزه های مختلف  به منظور کاهش رفت و آمد روستائیان در این زمینه صورت پذیرد.
واعظی تصریح کرد: آگاهی بخشی زمینه ها ی مختلف می تواند موجب ایجاد اشتغال در روستاها شود.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در ادامه سخنان افزود: در بخش تعداد کاربران اینترنتی در بخش های متخلف ثابت و موبایل با افزایش چشمگیری مواجه بودیم  به گونه ای که نسبت به دولت گذشته مشترکین اینترنت تلفن همراه 60 برابر و کاربران اینترنت از طریق تلفن ثابت 3 برابر شده است.
محمود واعظی ادامه داد: تعداد مشترکین اینترنت در بخش ثابت از سه میلیون و دویست هزار نفر در دولت گذشته به 10 میلیون نفر در دوساله دولت یازدهم رسیده است و در سطح کشور 12 میلیون نفر از طریق تلفن همراه به شبکه اینترنت دسترسی دارند و این در حالی است که این آمار در پایان دولت دهم حدود 200 هزار نفر بود.
وی تاکید کرد: رقابت در عرصه ارتباطات موجب ارائه خدمات با کیفیت بیشتر و کاهش تعرفه ها می شود بنابراین ارائه خدمات بیشتر در این عرصه با سرمایه گذاری امکان پذیر می باشد.
واعظی در ادامه به سامانه 195 اشاره داشت و افزود: این سامانه به منظور ارائه  شکایات و انتقادات مردمی و پاسخگویی به آنان در خصوص شرکت های طرف قرارداد مردم در زمینه ارتباطات  است.
وی با بیان این مطلب که ،هر شبکه اجتماعی که قوانین و مقررات ایران را رعایت نکند اجازه فعالیت نخواهد داشت ، گفت: این در حالی است بارها اعلام کرده‌ایم که شبکه‌های اجتماعی که سالم هستند و طبق مقررات کشور عمل می‌کنند، محدودیت فعالیت نخواهند داشت.
انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خواهشا از اقای وزیربپرسید چند در صد روستاههای ایران زیر پوشش تلفن همراه هستن