آیت‌ا... مکارم شیرازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زائرسراهای استانی استان‌های مرکزی و هرمزگان و زائرسرای صادقیه، گفت: ...

 ساخت زائرسرای ارزان قیمت، حرکت  در مسیر فلسفه زیارت است

 خدا را شاکرم که گام موثری برای زائران امام رضا(ع) به وسیله مدیریت شهری مشهد و سایر دست‌اندرکاران مربوطه برداشته شده است.

وی افزود: ما برای اینکه بدانیم احداث زائرسراهای ارزان قیمت چه اهمیتی دارد باید در مورد فلسفه زیارت امامان صحبت کنیم.

این مرجع تقلید عنوان کرد: زیارت قبور معصومین و اولیاء ا...، یک مکتب عالی تربیت است که این زیارت‌ها افراد را واقعا عوض کرده و تربیت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آیت ا... مکارم شیرازی با اشاره به اینکه افراد در زیارت توبه کرده و تصمیم به صداقت و امانتداری می‌گیرند، تصریح کرد: افراد بسیاری هستند که با یک بار زیارت، صفحه جدیدی در زندگی آنها ورق می‌خورد لذا باید به مفهوم زیارتنامه‌ها توجه شود.

وی خاطرنشان ساخت: در بخشی از زیارتنامه‌ها، زائر 13 خواسته از خداوند مطرح می‌کند که از جمله آن می‌توان به زندگی با روش ائمه(ع)، فاصله گرفتن از اخلاق دشمنان، عدم رشوه خواری، دروغ و حسد اشاره کرد.

این مرجع عظام تقلید گفت: یکی از علت‌های سنگدل بودن وهابی‌ها و داعش این است که از زیارت فاصله گرفته‌اند و در مرگ عزیزانشان گریه نمی‌کنند. اینها اگر زیارت می‌کردند، جنبه عاطفی پیدا کرده و این اعمال قساوتمندانه را انجام نمی‌دادند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این زائرسراهای ارزان قیمت باید با رعایت اصول فنی، احداث شوند که بیش از 300 سال عمر کنند و مردم در سالیان متمادی بعد از ما از برکاتش برخوردار شوند.

آیت ا... مکارم شیرازی عنوان کرد: احداث زائرسراهای ارزان قیمت مانند احداث بیمارستان و مدرسه و مسجد یک صدقه جاریه است که پرونده‌اش بسته نمی‌شود و هر کس استفاده می‌کند ثوابش به پرونده اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: مسأله مهم این است که دقت کنید در کنار استحکام، هم شرایط سهل و ساده استفاده برای زائران فراهم شود و هم همه نیازهای زائران در این زائرسراها پاسخ داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.