قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "لنگ زدن چرخ تولید" و "برگزاری ۶رزمایش تخصصی موشکی" تا "وزیر نفتِ مفت"

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای خود نوشت: "خطیب نماز  جمعه تهران: برخی ها می خواهند به انتخابات خبرگان رنگ سیاسی بدهند"

روزنامه "کیهان" هم تیتر یکی به این شرح دارد: "آیت الله جنتی تاکید کرد: ساکتین فتنه اجازه ورود به خبرگان ندارند"

روزنامه "جوان" با بیان اینکه "آیت الله جنتی از تلاش برخی برای شکست مقاومت نهادهای نظام خبر داد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "می خواهند شورای نگهبان و قوه قضائیه را تسلیم کنند"

در تیتر یک روزنامه "حُسبان" می خوانیم: "جنتی: از مساله هسته ای استفاده ابزاری نشود"

***

چرخ تولید همچنان لنگ می زند

روزنامه "همشهری" از قول "رئیس اتاق بازرگانی" نوشت: "از 82هزار واحد صنعتی، 14هزار واحد تعطیل، 22هزار نیمه تعطیل و 14هزار واحد با 70درصد توان خود کار می کنند"؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "چرخ تولید همچنان لنگ می زند"

***

آمادگی ایران و هند برای دور تازه روابط اقتصادی

وزیر امورخارجه کشورمان در دور دوم سفرهای منطقه ای خود به هند و پاکستان رسید. در همین رابطه روزنامه "مردم سالاری" خبر از "سفر منطقه ای وزیر امور خارجه به سوریه، پاکستان و هند" داد. در این روزنامه از قول "ظریف" نوشته شده است: "برجام آثار سازنده ای برای تحولات منطقه ای خواهد داشت"

در تیتر یک روزنامه "همبستگی" و به نقل از "وزیر امور خارجه ایران" می خوانیم: "از صمیم قلب برای دوستانمان در منطقه لبخند می زنیم"

"عصرایرانیان" هم نوشت: "در دیدار «مودی» و «ظریف» تاکید شد؛ آمادگی ایران و هند برای دور تازه روابط اقتصادی"

***

وزیر نفتِ مفت

قیمت نفت اوپک در آخرین سقوط خود روز گذشته به بشکه ای 47دلار رسید. در همین رابطه روزنامه "وطن امروز" ضمن انتشار کاریکاتوری از زنگنه در صفحه اول خود، تیتر یکی به این شرح داشت: "وزیر نفتِ مفت"؛ این روزنامه دیپلماسی بیژن نامدار زنگنه را در روند سقوط نرخ نفت موثر دانسته و می نویسد: " با توجه به تجربه سقوط قیمت نفت در صدارت قبلی زنگنه، صنعت نفتی‌ها او را وزیر نفت ارزان نامیده‌اند. نفت در بازارهای جهانی باز هم ارزان شد تا بتوان به راحتی صفت «مفت» بودن را به آن اطلاق کرد."

روزنامه "سیاست روز" نیز "افزایش صادرات نفت هم راستا با افت قیمت بازارهای جهانی" را بررسی کرده است. در تیتر این مطلب می خوانیم: "چوب حراج بر تن نفت"

این روزنامه می نویسد: "متولیان و دست اندرکاران فروش نفت در روزهای اخیر این موضع را با این محتوا منتشر کردند که سازوکار در نظر گرفته شده در توافق هسته ای و در آبان یا آذرماه به رفع تحریم ها منجر خواهد شد و از آن مقطع زمانی، افزایش 500هزار بشکه ای صادرات نفت ایران، آغاز می شود."

***

برگزاری 6رزمایش تخصصی موشکی

روزنامه "عصرایرانیان" در تیتر یک خود نوشت: "تا پایان سال 1394 صورت می گیرد: برگزاری 6رزمایش تخصصی موشکلی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران"

***

سوئیس تحریم های ایران را برداشت

دولت سوئیس رسماً تحریم‌های اقتصادی را پیش از نهایی شدن سرنوشت «برجام» از روز پنجشنبه گذشته لغو کرد. در تیتر یک روزنامه "ایران" می خوانیم: "سوئیس تحریم های ایران را برداشت"؛ در این روزنامه می خوانیم: "انتظار می‌رود 3 شرکت بزرگ و بین المللی سوئیسی برای ازسرگیری مناسبات خود با تهران وارد عمل شوند. دو همایش با محور بررسی ابعاد و فرصت‌های تجاری بین اروپا با ایران در ژنو و زوریخ سوئیس برگزار می‌شود"

روزنامه "جمهوری اسلامی" هم در تیتر یک خود نوشت: "غلیرغم اعتراض دولت آمریکا: سویس رسما تحریم های علیه ایران را لغو کرد"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.