ژنرال میشل عون رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان ازحزب الله به عنوان یک حزب لبنانی مبارز یاد کرد و گفت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله یک رهبر استثنایی است ، او به معنای واقعی سید نفس و تصمیم های خود است.

ژنرال میشل عون: سید حسن نصرالله یک رهبراستثنایی است/ به پیروزی خود در لبنان اطمینان دارم

به گزارش ایرنا، ژنرال عون در برنامه « حدیث الساعه» شبکه المنار لبنان اظهارداشت: همواره هنگامی که از سیدحسن نصرالله سخن می گویم کلام خود را کوتاه می کنم زیرا زیرا کلماتی را که بخواهم صفات زیاد او را توصیف کنم و احساس خودم را بگویم، نمی یابم.
رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان با بیان اینکه « بین من و سید حسن نصرالله اعتماد و اطمینان متقابل وجود دارد»، خاطرنشان کرد که « تفاهم بین من و سید حسن نصرالله بر مبنای اخلاقیات است».
وی خاطرنشان کرد: دبیرکل حزب الله مرد تصمیم گیری های سخت در شرایط سخت است و با رزمندگان مقاومت ارتباط معنوی، اندیشه ای و عقلی دارد و آن را در جنگ تابستان 2006 با دشمن صهیونیستی شاهد بودیم.
رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان تاکید کرد: بعداز 9 سال ار امضای سند تفاهم، من و سید حسن نصرالله همواره در اندیشه ها اتفاق نظر داریم.
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان گفت: اظهارات سید حسن نصرالله در باره عدم پذیرش عزل من ، پاسخی به آنان است که مدعی هستند همپیمانانم از من دست کشیده اند.
ژنرال عون با بیان اینکه « بعداز پیروزی در جنگ تابستان سال 2006( جنگ 33 روزه) در مقابل رژیم اسراییل احساس عزت و کرامت کردم»، تاکید کرد که نبرد ما علیه اسراییل در حالی بود که همه ارتش های عربی از تحقق آن عاجز مانده بودند.
وی با تاکید به اینکه « اسراییل بعداز جنگ تابستان سال 2006 نمی تواند حتی یک پیروزی به دست آورد»، گفت: مقاومت با قدرت ایمان می جنگد و از لبنان درمقابل متجاوزان دفاع می کند، اما برخی حتی به شهدای مقاومت لبنان که در مرزها به شهادت می رسند، بی احترامی می کنند و این بزرگترین جنایت ملی است.
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان با بیان اینکه « به خاطر ایستادن در کنار مقاومت هدف قرارگرفته ام»، تصریح کرد: باید از سوریه و ایران به خاطر مواضع و کمک به لبنان در تحقق پیروزی ها در مقابل دشمن صهیونیستی تشکر کرد و دست دوستی به سوی آنها دراز کرد.
ژنرال عون با بیان اینکه جریان المستقبل لبنان دارای اندیشه داعشی است زیرا هیچ طرف دیگری را قبول ندارد، گفت: توافقات با ما در گفت وگوها را به منظور تامین منافع خودشان نادیده گرفتند و به صداقت و اخلاق ملتزم نیستند. 
وی با بیان اینکه « سعد الحریری چگونه عدم وفاداری به عهدها و وعده هایش را توجیه می کند»، اظهارداشت: بین من و سعدالحریری رییس حزب جریان المستقبل بحران اطمینان واعتماد وجود دارد وآنها فقط برای منافع خود کار می کنند.
رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان با بیان اینکه « بخش اول مذاکرات من و سعدالحریری به دلیل مداخلات خارجی قطع شد»، دلیل حملات علیه سعدالحریری رییس حزب جریان المستقبل را عدم التزام و وفاداری او به توافق ها و عهدهایش دانست.
ژنرال عون با تاکید به اینکه « احدی تاکنون ضرورت تمدید یک ساله دوره فرماندهی نیروهای امنیتی و نظامی لبنان را به ما توضیح نداده است»، افزود: وزیر کشور در رویارویی با تروریست ها که همچنان در شهرک عرسال لبنان هستند، چه می کند؟ 
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان تاکید کرد: حرکت اعتراضی ما مسالمت آمیز است اما اگر به سیاست زورگویی علیه ما ادامه دهند مسئول هر آنچه اتفاق خواهد افتاد، می باشند. 
وی خاطرنشان کرد: می توانم مسیر حرکت در خیابان های لبنان را با حضور زنان، مردان و کودکان ققل کنم و ما اعتراض های خود را تا دستیابی به اهداف و در مناسبات های معین ادامه خواهیم داد.
رییس حزب جریان آزاد ملی اظهارداشت: به پیروزی در نبردی که در صحنه سیاسی لبنان وارد شده ام، اطمینان دارم و هرگز رییس جمهوری را در لبنان شاهد نخواهید بود مگر اینکه نماینده واقعی جامعه ای باشد که به آن وابسته و مرتبط است.
ژنرال عون تصریح کرد: زمانی با ایده رییس جمهوری توافقی در لبنان موافقت می کنم که هر سه رکن اصلی ساختار نظام لبنان یعنی رییس جمهوری ، رییس مجلس و نخست وزیر توافقی باشند.
وی گفت: نیروهای مسیحی لبنان در بیان مواقف آزاد هستند و من آنها را به یک موضع خاص ملزم نمی کنم اما برای دفاع از حقوق خود کوتاه نخواهم آمد.
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان هشدار داد: اگر به مطالبات ما توجه نکنند و ما را وادار کنند بر خلاف جهت حرکت کنیم، لبنان به زودی با یک سونامی اعتراضی مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.