قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از برپایی ۶۰ جشن منطقه‌ای در مشهد همزمان با دهه کرامت خبر داد.

برپایی ۶۰ جشن منطقه‌ای در مشهد همزمان با دهه کرامت
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسیان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: ابلاغیه‌هایی که از شورای شهر برای ما تدوین شده به گونه‌ای است که ما باید برنامه‌های خود را برای دهه کرامت با دید اصلاح نگرش متولیان، مجاوران و زائران در کنار تمایل بخشیدن اقشار مختلف برای زیارت حرم مطهر رضوی اجرا کنیم.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: در فصل تابستان 105 جشن شب‌نشینی را تدوین کرده‌ایم که عنوان آن تابستان‌های فرهنگسرا است که در ایام دهه کرامت پنجشنبه و جمعه هر هفته برگزار خواهد شد .

رئیسیان‌زاده بیان کرد: در دهه کرامت تلاش شده با همکاری دستگاه‌های مختلف و تشکل‌های مردم نهاد محلات 60 جشن منطقه‌ای را در مشهد برگزار می‌کنیم و هر مرکز از فرهنگسراها مامور است سه شب از ایام این دهه مبارک برنامه اجرا کند.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر عنوان کرد: به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر امسال سعی شد در بوستان ریحانه و فرهنگسرای عفاف و حجاب برنامه‌هایی در مدت پنج روز برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه زیارت حضرت رضا (ع) در کشور بسیار بالاست، تصریح کرد: این رویه سبب شد کمپین اینترنتی مردمی نایب الزیاره را راه‌اندازی کنیم و در قالب آن افرادی که طالب زیارت حضرت رضا(ع) هستند را زیرپوشش قرار دهیم.

رئیسیان‌زاده تبیین کرد: با توجه به اینکه سطح در برگیری جشن‌های دهه کرامت وسیع باشد تصمیم گرفته‌ایم برنامه‌هایی با آداب و فرهنگ گوناگون کشورهای منطقه برگزار کنیم که یکی از آنها فرهنگسرای زیارت است ضمن اینکه برای اقلیت‌های گوناگون منطقه با بهره‌گیری از زبان کشورشان برنامه در این فرهنگسرا دایر می‌شود.

وی در ارتباط با نورافشانی مشهد در دهه کرامت، عنوان کرد: به دلیل مشکلاتی که وجود دارد در بعضی از نقاط مانند نواحی منتهی به حرم مطهر رضوی و شلوغی‌های شهر با محدودیت مواجه هستیم اما در برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده نورافشانی آسمان شهر را داریم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.