وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آنچه در توافقات هسته ای کسب کردیم افتخاری بزرگی برای ملت ایران بوده و متعلق به تمام نظام است که توانست تحریم های ظالمانه را برطرف و حقوق هسته ای مان را کسب کند.

آنچه در توافقات هسته ای کسب کردیم افتخار بزرگی برای ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، محمود واعظی روز شنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند اظهار کرد: با توافقات هسته ای که انجام شد اگر تا دیروز ایران به عنوان یک تهدید مطرح بود، اکنون به عنوان یک راه حل شناخته شده است.

وی گفت: افتخار موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای نتیجه تلاش فرزندان همین ملت با پشتیبانی رییس جمهوری بود.
وی در بخش دیگری از سخانش با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: میزان تورم طی دولت یازدهم از 40 درصد به 15 درصد کاهش یافته که امیدواریم تا پایان سال کشور از رکود خارج و وارد رونق اقتصادی شود.
وی ادامه داد: فراخوانی برای اعطای تسهیلات به شرکت های حوزه ارتباطات با بودجه کامل 120 میلیارد تومان در قالب بودجه وام اداری ارائه شد که در این فراخوان به 86 شرکت مبلغ 30میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.
وی ادامه داد: در دومین فراخوان این حوزه تعداد 300 شرکت ثبت نام کردند که با توجه به اینکه از خراسان جنوبی هیچ شرکتی در این فراخوان ثبت نکرده در صورت تمایل آمادگی داریم خارج از آن فراخوان تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: دولت بدون یک مجلس قوی نمی تواند به اهداف خود برسد لذا در انتخابات پیش رو مردم باید دقت کامل داشته باشند.
واعظی ادامه داد: اشتغال به عنوانی یکی از دغدغه های مهم کشور مد نظر دولت یازدهم است که برای ایجاد اشتغال نیاز است کسب و کار را رونق داده تا مشکل بیکاری رفع شود.
وی بیان کرد: اگر برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم از بسیاری از آسیب های جامعه جلوگیری کرده ایم.
وی افزود: سیاست خارجی یکی از برنامه های دولت یازدهم بود که طی این مدت تلاش کرده ایم رابطه خود را با کشورهای همسایه و همجوار بهتر کنیم.
وی با اشاره به حوزه ارتباطی در خراسان جنوبی گفت: سال گذشته یک میلیارد و ٨٨٠ میلیون ریال در حوزه ict این استان سرمایه گذاری شد و در سال جاری نیز یکهزار و 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.
وی تصریح کرد: خراسان جنوبی استانی مرزی بوده که برای نظام و دولت بسیار با اهمیت است بنابراین مورد توجه دولت قرار گرفته است.
وی گفت: امروز با جرات می توانیم اعلام کنیم همه روستاهای بالای ١٠ خانوار خراسان جنوبی از تلفن ثابت برخوردارند.
وی با بیان اینکه ٩٠ درصد روستاهای خراسان جنوبی از ارتباطات تلفنی برخوردار شده اند، افزود در حال حاضر ٨٨ روستای این استان دارای اینترنت بوده که تا پایان سال جاری نیز این تعداد به 352 روستا می رسد.
واعظی گفت: طی یکسال و نیم گذشته اجرای 916 کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی انجام شد.
وی عنوان کرد: هم اکنون سه شهرستان بیرجند، قاین و طبس از اینترنت نسل سوم بهره مند شده اند و نسل چهارم نیز در دستور کار قرار دارد.
واعظی از راه اندازی مرکز پایش شرق کشور در بیرجند خبر داد و افزود: تا پایان سال آینده این مرکز راه اندازی می شود.
وی با تاکید بر ارتقا زیرساخت های ارتباطات خراسان جنوبی گفت: آمادگی حمایت از هرگونه توانایی های این استان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طی بررسی هایی که انجام شد زیرساخت های روستایی در خراسان جنوبی خوب پیش می رود.
وی ادامه داد: وضعیت پهنای باند و فیبر نوری و زیرساخت های استان از ابتدای دولت تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.