‌رئیس هیأت نجات غریق بندر مرزی آستارا خبر داد: از ابتدای تابستان تاکنون ۴ نفر در حوزه نظارتی شهرستان بر دریای‌خزر غرق شده‌اند.

افزایش آمار غریق‌های خزر در آستارا ‌

داریوش انزابی در گفت‌وگو باایسنا،با اعلام خبر فوق اظهار کرد: غرق شدن دو جوان 22 و 26 ساله اردبیلی در شب جمعه، آمار غریق‌های شهرستان در سالجاری را به 4 نفر افزایش داد.

 

وی ادامه داد: این دو جوان در ساعت 10 شب و بدون توجه به علایم و تابلوهای هشدار دهنده اقدام به شنا در منطقه شنا ممنوع نیروی دریایی می‌کردند که متأسفانه جان خود را از دست دادند.

 

انزابی با بیان اینکه جسد بی‌جان یکی از این جوان‌ها لحظاتی پس از حادثه از آب گرفته شد، توضیح داد: جسد جوان دیگر 12 ظهر دیروز و پس از تلاش‌های خستگی ناپذیر تیم نجات غریق شهرستان کشف شد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شهرستان آستارا در دو سال گذشته هیچ غریقی را نداشته است، ادامه داد: با احتساب این دو غریق و غرق شدن یک جوان از شهروندان قم و یک جوان دیگر از هموطنان ما در شهر اردبیل، آمار غریق‌های شهرستان به شکل ناباورانه ای افزایش یافته است.

 

رئیس هیأت نجات غریق شهرستان در بخش پایانی سخنان خود از بی توجهی بسیاری از هموطنان به علایم و تابلوهای هشدار دهنده و تذکرات ناجیان غریق و همیاران پلیس انتقاد کرد و یادآور شد: بی‌توجهی به این اخطارها، سرنوشت‌های تلخی از این دست دارد که امیدواریم خانواده‌ها در فرهنگ‌سازی و تبیین خطرات شنا در مناطق خارج از طرح‌های سلامت دریا، ما را یاری کرده و سلامت خود و فرزاندانشان را تضمین کنند.

 

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا 18.5 کیلومتر نوار ساحلی با دریای خزر را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.