۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: 302706

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در مذاکرات منافع ملی در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت نطام حفظ شد و مسئولیت فنی برجام را می پذیرم زیرا هیچ وقفه و توقفی در روند فنآوری هسته ای رخ نخواهد داد.

صالحی:مسئولیت فنی برجام را می پذیرم
مهر: علی اکبر صالحی ظهر یکشنبه در همایش ابر فیاض که به مناسبت بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان و یاد و خاطره حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی در سالن شهدای دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: رمز موفقیت ملت ایران در آرمانگرایی و حرکت در مسیر دینی است و اگر نثار خون شهدا و ایثار رزمندگان و رنج و مشقت اسرا نبود در این جایگاه قرار نمی گرفتیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: رهبری صالح، خالص و متوکلانه، ملتی هوشیار، هوشمند، آگاه و مقاوم، حرکت در بستر دین و عقیده موجب شد تا جمهوری اسلامی بتواند پنجه در پنجه قدرتهای جهانی انداخته و مقتدرانه پیروز و سربلند بیرون آید.

صالحی تصریح کرد: در شرایطی که دنیا با آشوب و ناامنی روبروست باید دید چگونه می شود که در میان آتش و خون ایران اسلامی در گلستان امنیت است و آنها که تلاش کردند تا انقلاب ما را بشکنند خود در آتش گرفتار شده اند.

وی اضافه کرد: گرامیداشت شخصیت های ارزشمندی چون ابوترابی کاری نیکو و تذکر و تنبه برای خودمان است تا راه شهدا را فراموش نکنیم و الگویی برای جوانان ارائه کنیم تا همگان بدانند عزت امروز مرهون چه کسانی است.

وی گفت: ابوترابی از خانواده ای مومن، صالح و از شاگردان آیت الله طباطبایی بود و همچنان مایه افتخار و مباهان همه ملت محسوب می شود.

انقلاب زنگار را از دین زدود

رئیس سازمان انرژِی اتمی ایران اظهارداشت: پیدایش انقلاب به رهبری امام راحل زنگار دین را زدود و گوهر تابناک دین که فلسفه زندگی را به انسان نشان داده است به دنیا عرضه شد و اسلام بعد از ۱۴۰۰ سال مهجور بودن دوباره رخ نشان داد و امروز با الگوسازی می رود تا قلوب ملتها را تسخیر کند.

وی بیان کرد: انقلاب ما و دفاع مقدس یک الگو بود و امروز هم مقاومت و استقامت ملت یک الگوی عملی برای مردم جهان شده تا بیداری ملتها را محقق کند.

صالحی یادآورشد: دشمنان می خواستند با تحریم کشور را فلج کنند و مردم را به خیابانها کشانده تا در برابر نظام بایستند اما آفرین بر شما مردم که این توطئه ها را با هوشیاری خود خنثی کردید و بدخواهان ناامید شدند.

وی اظهارداشت: شیوه حکمرانی ولایت فقیه الگوی دیگری است که می تواند مورد استفاده دیگران قرار گیرد و امروز با گذشت ۳۶ سال انقلااب ما استوار و قدرتمند به مسیر خود ادامه می دهد و توانسته در سایر مناطق هم ریشه بدواند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: امروز در عرصه سیاسی و دین داری در شرایطی هستیم که وقتی وزیر خارجه کشورمان به کشوری سفر میکند مانند رئیس یک کشور عزت و اکرام می بیند و باید به این اقتدار و عزت افتخار کنیم.

مذاکرات ما با قدرت و عزتمندانه بود

صالحی با بیان مسائل مربوط به مذاکرات هسته ای اظهارداشت: در دوران مذاکره هرگاه حاضر می شدیم هرگز احساس کوچکی در برابر شش قدرت جهان نداشتیم گویی خداوند حامی ما بود و با توکل به پروردگار، رهبری آگاه و ملتی صبور توانستیم محکم بایستیم و موفق شویم و باید گفت استکبار جهانی مجبور به احترام به ملت ایران شد و این جایگاه موفقیت بزرگی است که نصیب ملت شده است.

برجام برای ما پیروزی است/ مسئولیت فنی مذاکرات را می پذیرم

وزیر سابق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در کشوری هستیم که چند صدایی حاکم است اما از همه این صداها باید یک پیام نیکو انتخاب شود هر چند با تاکید رهبری باید پاسحگو باشیم و وظیفه تیم مذاکره کننده این است که به دغدغه ها، تشویش نخبگان جامعه احترام گذاشته و در خصوص محتویات برجام پاسخ لازم را ارائه کند.

وی گفت: مسئولیت فنی مذاکرات را می پذیرم زیرا خط قرمز آن بود که این فنآوری با وقفه و کندی روبرو نشود که اینگونه نیست و با هوشیاری و هوشمندی و لطف الهی و توسل به ائمه اطهار توانستیم آنچه در شان انقلاب اسلامی است را تامین کنیم و مصلحت کشور و منافع ملی در چارچوب عزت و حکمت تامین شد.

صالحی گفت: ۳۶ ساعت مانده به خاتمه مذاکرات در نیمه شب ۲۳ تیرماه کاملا به بن بست رسیدیم و می خواستیم بازگردیم که دوباره بحثی با طرف مقابل در شب قدر شد که یکباره سد شکست و هر چه خواستیم گرفتیم و خداوند مقدر کرد که جمهوری اسلامی با عزتمندی از مذاکرات خارج شود.

وی اضافه کرد: هر چند سرنوشت برجام هنوز مشخص نیست ولی در آمریکا غوغایی برپا شده و کنگره و دولت مقابل هم ایستاده اند هرچند برخی آن را بازی می دانند اما اینگونه نیست و همانگونه که اصلاح طلبان و اصولگرایان ما بازی نمی کنند آنها نیز جدی هستند و با تبلیغات گسترده تلویزیونی و بنر و زیرنویس و هزینه کردن صدها میلیون دلار صهیونیستی می خواهند با برجام مخالفت کنند.

صالحی گفت: برجام چه به سرانجام برسد و یا نرسد ما پیروزیم زیرا ملت ما نشان داد اهل مذاکره و گفتگو ومنطق است و هنجارشکنی نمی کند و به معاهدات بین المللی پایبند است چون کشوری متمدن است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهارداشت: جان کری گفته اگر برجام رای نیاورد اعتبار سیاسی آمریکا خدشه دار می شود و ارزش دلار هم کاهش پیدامی کند و دیدگاه ایرانیها که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد ثابت می شود لذا نگران هستند که این اتفاق رخ ندهد.

آینده کشور درخشان است

معاون رئیس جمهور یادآورشد: آینده کشور بسیار روشن و تابناک است و طلیعه آن دیده می شود و با وحدت و اتکا به ایمان و تبعیت از رهبری می توان به موفقیت رسید.

در این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت، حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت الله اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، روزبه استاندار،رجب رحمانی،داود محمدی و روج الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دادستان و شهردار قزوین و جمع کثیری از خانواده های شهدا، ایثارگران، جانباران نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.